مسئولان ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی در نشستی با مدیران و رابطین فرهنگی دانشگاه‌های استان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه‌های ششمین جشنواره‌ی مسیر خوشبختی، نحوه برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های پیش رو در این جشنواره را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۴۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی، در ابتدای این نشست دکتر طباطبایی رییس ستاد ازدواج دانشجویی استان به اهمیت بحث ازدواج در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: ازدواج در مکتب دینی به عنوان پایه ای‌ترین مقوله اجتماعی مطرح شده و چنانچه به درستی اتفاق بیفتد رفاه کامل را که به مفهوم فراهم شدن نیاز‌های زیستی، روانی، معنوی و اجتماعی فرد می‌باشد، محقق خواهد ساخت.

وی تاثیر ازدواج در تقویت پایه‌های اعتقادی فرد را نیز خاطرنشان و با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در حدیث " مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِینِهِ... " ازدواج وسیله‌ای برای نگهداری و افزایش ایمان فرد معرفی شده و در حدیثی دیگر نیز پیامبر اکرم (ص) ازدواج را به عنوان محبوب‌ترین بنا در اسلام معرفی می‌کنند.

مشکلات اقتصادی مانع ازدواج نیست

دکتر طباطبایی همچنین با بیان اینکه مشکلات اقتصادی هرگز نباید به عنوان یک مانع در مسیر ازدواج مطرح شود افزود: بر خلاف تصور بسیاری از ما که تمکن مالی را پیش شرط ازدواج می‌دانیم، از نگاه اولیای دین این ازدواج است که پیش شرط توسعه رزق و بهبود شرایط اقتصادی فرد معرفی شده و بر همین اساس به جوانان توصیه میشود برای بهبود شرایط اقتصادی خود به سمت ازدواج حرکت کنند.

رییس ستاد ازدواج دانشجویی استان به فعالیت‌های این ستاد در ۱۵ سال گذشته نیز اشاره و بیان داشت: با توجه به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در سال‌های اخیر که بیانگر پایین بودن اطلاعات و مهارت‌های جوانان در حوزه ازدواج می‌باشد، ستاد ازدواج دانشجویی استان تلاش کرد تا ضمن ارتقاء دانش و مهات‌های دانشجویان در این زمینه، میل و انگیزه آنان برای حرکت به سمت ازدواجی موفق را افزایش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های ستاد ازدواج در سال‌های اخیر عمدتا بر آموزش زوجین دانشجو متمرکز بوده افزود: با توجه به جمعیت قابل توجه مجردین در دانشگاه ها، بخش مهمی از برنامه‌های آینده‌ی ستاد ازدواج دانشجویی حول موضوعات مرتبط با دانشجویان مجرد برنامه ریزی و اجرا خواهد شد که در همین راستا نیازمند همکاری همه دانشگاه‌های استان، جهت تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و برنامه ریزی‌های بهتر در این زمینه خواهیم بود.

دکتر طباطبایی از تاسیس مرکز " همسان گزینی خشت اول" در ذیل ستاد ازدواج دانشجویی استان نیز خبر داد و گفت: در مدت زمان کوتاهی که از راه اندازی این مرکز می‌گذرد استقبال خوبی از سوی مخاطبان نسبت به فعالیت‌های آن صورت گرفته و موارد متعددی از ازدواج نیز تحت نظارت کارشناسان این مرکز به انجام شده است.

رییس ستاد ازدواج دانشجویی استان از تدوین " سند راهبردی ستاد ازدواج دانشجویی" به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اقدام این ستاد نیز نام برد و هدف از آن را تعیین، برنامه ریزی و اجرای دقیق اهداف ستاد ازدواج دانشجویی دانست.

حجت الاسلام مجیدی مدیر ستاد ازدواج دانشجویی استان نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به فعالیت‌های ستاد در سال جاری گفت: با توجه به اینکه درس "دانش خانواده و جمعیت" و " مهارت‌های زندگی" اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، ستاد بدنبال ارائه مباحث تکمیلی بود که ضمن پوشش دادن مطالب درسی دانشجویان، آنان را به سمت ازدواج بهنگام، آسان و آگاهانه سوق دهد که خوشبختانه با تاسیس مرکز همسان گزینی خشت اول زمینه تحقق این مهم بیش از پیش فراهم شد و با تدوین سند راهبردی ستاد ازدواج در آینده، اقدامات بیشتری را در جهت تشویق جوانان به ازدواج و تحکیم پایه‌های زندگی مشترک آنان خواهیم داشت.

در ادامه جلسه دکتر روحانی مدیر سابق ستاد ازدواج دانشجویی گزارش کاملی از عملکرد این ستاد در سال گذشته را ارائه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها