خبرگزاری بسیج: نماینده مردم میاندوآب شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور گفت: آسایشگاه خیریه کهریزک را به عنوان یک معجزه خدمت در ایران و دنیا توصیف کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۳۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر همایون هاشمی، در بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک که به همراه دکتر محمد وحدتی هلان نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی و دکتر حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور، از این مرکز صورت گرفت، اظهار داشت: این مجموعه به عنوان یک معجزه در ایران اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: هر موقع در این مکان حضور پیدا کردم از اینجا پیغام و الهام گرفتم و با روحیه مضاعف از این مرکز خارج شدم.

هاشمی، تاکید کرد: دکتر صوفی نژاد اینجا را با دلش اداره می کند، نه با دستان خود. ساکنان آسایشگاه کهریزک یک خانواده بزرگ هستند و مدیران این مجموعه زندگی شان را وقف اینجا کرده اند.

 وی ادامه داد: دکتر محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حین بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه به نکته خوبی اشاره کرد و تشبیه زیبایی داشت مبنی بر اینکه اداره کردن اینجا یک معجزه است و من هم بر این نکته تاکید می کنم.

وی خطاب به سالمندان و معلولان آسایشگاه افزود: به عنوان کسی که بخشی از عمر خودم را با افتخار در کنار شما سپری کردم از شما تشکر می کنم که این فضا را ایجاد کردید و امیدوارم تا عمر دارم بتوانم خدمتگزاری خوب برای شما باشم و بتوانیم با بازنگری قانون حققوق معلولان در صحن مجلس گام های خوبی برای رفاه شما برداریم.

هاشمی گفت:  من توفیق دارم سالیان سال در حوزه معلولان کار کنم. حوزه معلولان ویژگیها های خاص خودش را دارد و باید تلاش و مراقبت کنیم حق و حقوق قانونی آنها و شرایط مناسب را برایشان ایجاد کنیم که مفهوم اجتماع پذیری و توانبخشی مبتنی بر جامعه شکل بگیرد. خود معلولان خواستن را به فعل تبدیل کرده اند ما الان در حوزه ورزش، تحصیل و ورود معلولان به دانشگاه در جامعه موفقیت های خوبی کسب کردیم   در مباحث علمی نیز نخبه های زیادی الان در دانشگاه ها داریم، اما دولت ها باید بیش از این وقت بگذارند و الزامات لازم را در این حوزه ایجاد کنند چرا که برای اجرایی کردن قانون جامع معلولان به عزم دولت ها نیاز داریم.

وی گفت: قانون جامع معلولان بعد از اجرای حدود بیش از 10 سال به نوسازی و دگر گونی نیاز دارد چون بعضی از قسمت های آن مثل نیم بها کردن بلیط، ایاب و ذهاب، مناسب سازی محیط، مسکن معلولان و... الزامات لازم را برای اجرا ندارد. وزارتخانه های متولی باید مشخص شود و الزام داشته باشند که این تسهیلات و شرایط را برای معلولان ایجاد کنند.

 ما الان در هزاره سوم هستیم، سازمان ملل تعریف جامعی از معلولیت را ارائه و اعلام کرده است معلولیت فقط جسمی و روانی نیست؛ برخی افراد به ظاهر سالم، از یک معلول در جامعه نقش کمتری دارند، این در حالی است که خیلی از معلولان بیشتر از آدم های سالم می توانند در خیر جمعی مشارکت داشته باشند.

 هاشمی افزود: ارزیابی ها به میزان اثر بخشی مربوط می شود. ما باید دستگاه های متولی بویژه وزارت مسکن، پلیس، نیروی انتظامی، شهرداری ها، وزارت کشور و... را دعوت کنیم بیایند وظایف و تکالیف خود را در حوزه معلولان انجام دهند تا بیش از پیش شاهد کاهش مشکلات این قشر باشیم. 

 

 

 

ارسال نظرات