مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله خبر داد
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله از برگزاری هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۱۳
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

مجتبی صدیقی مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری این استان خبر داد و گفت: این جشنواره چهارم دی‌ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و حمایت از مخترعان و مبتکران در سطوح مختلف دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره بهره‌گیری از ظرفیت فعالان عرصه تولید علم در استان است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله تصریح کرد: این جشنواره در سه سطح دانش‌آموزی، دانشجویی، متخصصان و اساتید و در حوزه‌های علوم پایه، فنی، کشاورزی، پزشکی و همچنین در حوزه اسلامی شدن علوم انسانی برگزار می‌شود.

صدیقی با اشاره به ملاک انتخاب ایده‌های برتر در این جشنواره گفت: مبنای انتخاب براساس نوآوری و جنبه کاربردی طرح است، هر میزان که طرح کاربردی و نوآورانه‌تر باشد به عنوان طرح‌ برتر برگزیده خواهد شد.

وی افزود: امسال باتوجه به طرح ارائه شده به دبیرخانه جشنواره 48 طرح معیار لازم را برای انتخاب داشتند و در این جشنواره از افراد برتر تجلیل خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله تصریح کرد: طرح‌ها از سوی مسئولان استانی مورد بررسی قرار می‌گیرند و چنانچه کاربردی باشند مورد اقبال قرار می‌گیرند ولی در مجموع طرح‌های برتر این جشنواره در سازمان علمی پژوهشی بسیج کشور ثبت و هر دو سال یک بار در قالب نمایشگاه به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

صدیقی با بیان اینکه تعداد محدودی از این طرح‌ها به مرحله اجرا و مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: تعداد محدودی از این طرح‌ها مورد استفاده می‌کنند ولی در مجموع همکاری دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن و بهره‌برداری از این طرح‌ها مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تشکیل بانک نظام مسائل در استان هستیم، خاطرنشان کرد: بانک نظام مسائلی نداریم که براساس آن بانک برای موضوعات مطرح شده پژوهش صورت بگیرد و این ضعفی است که باعث شده خیلی از پژوهش‌ها کاربردی نباشند. بخشی از پژوهش‌ها نیز قابل کاربرد هستند ولی دستگاه‌های اجرایی به دلیل موانع قانونی امکان استفاده از این پژوهش‌ها و طرح‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات