خبرهای داغ:
معاون نهضت سواد آموزی استان همدان عنوان کرد
معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه در جامعه هدف نرخ باسوادی استان 97 درصد است، گفت: آن چیزی که تحت عنوان بی‌سوادی در استان یاد می‌کنیم 48 هزار و 916 نفر است.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۲۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

97 درصد نرخ باسوادی استان همدان در جامعه هدفبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود امروز در دیدار مسئولین آموزش و پرورش و کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی استان با امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 7 دی ماه سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) با اشاره به اهمیت سوادآموزی اظهار داشت: علاوه بر آموز‌ش‌های وحیانی، در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است در راهکار 5 بر موضوع سوادآموزی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما در رده سنی 10 تا 79 سال است، گفت: از جمعیت یک میلیون و 738 هزار و 234 نفره استان، به تعداد یک میلیون و 108هزار و 462 نفر در جامعه هدف ما قرار دارند  که به میزان یک میلیون و 59 هزار و 546 نفر از آنها باسواد است.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه در جامعه هدف نرخ باسوادی استان 97 درصد است، افزود: آن چیزی که تحت عنوان بی‌سوادی در استان یاد می‌کنیم 48 هزار و 916 نفر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان همدان از رشد قابل توجهی در نرخ باسوادی برخوردار است و از میانگین کشوری که 94.7 است، به مراتب بالاتر است.

وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در استان در راستای افزایش نرخ سوادآموزی تصریح کرد: امسال سهمیه استان برای سوادآموزی 5 هزار و 800 نفر در نظر گرفته شده بود که ما103.5 درصد را پوشش داده‌ایم.

پوردادود با بیان اینکه در استان، شهرستان همدان در بالاترین و شهرستان کبودراهنگ در پایین‌ترین رده سوادآموزی قرار دارد، افزود:  در استان 12 موسسه راه‌اندازی کرده ایم و در بحث سوادآموزی 400 آموزش‌دهنده داریم.

وی با اشاره به وجود 4 مرکز یادگیری محلی در استان یادآور شد: رویکرد آموزش و پرورش بر این بوده که به مناطق محروم اهتمام ویژه داشته باشد و از این روی ما دو مرکز یادگیری در مناطق محروم و حاشیه شهر ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات