رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته نیزار‌های دریاچه زریبار، گفت: ساعت یک بامداد یک‌شنبه این آتش‌سوزی مهار شد، اما متأسفانه طی این حادثه ۵۰ هکتار از نیزار‌های دریاچه در آتش سوخت.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۱۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صباح پناهی درباره آتش‌سوزی شب گذشته نیزار‌های دریاچه زریبار مریوان اظهار کرد: این آتش‌سوزی شامگاه شنبه شروع شد که نیرو‌های اداره محیط زیست در این مکان حضور داشتند و تا پایان آتش‌سوزی با تجهیزاتی همچون آتشکوب و ... اقدام به خاموش کردن آن کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال این پنجمین باری است که نیزار‌های زریبار دچار آتش‌سوزی می‌شوند، افزود: در آتش‌سوزی شب گذشته که تا ساعت یک بامداد مهار شد، حدود ۵۰ هکتار از نیزار‌ها در آتش سوختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان عنوان کرد: متأسفانه عامل این آتش‌سوزی‌ها انسانی است، زیرا تعدادی از اهالی روستا‌های اطراف دریاچه معتقدند این نیزار‌ها به ضرر دریاچه است و اقدام به آتش زدن آن می‌کنند.

پناهی خاطرنشان کرد: در رابطه با آتش‌سوزی نیزار‌های دریاچه زریبار امسال دو نفر شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: آتش زدن نیزار‌های دریاچه زریبار کاری اشتباه است، زیرا این دریاچه یک سرمایه ملی بوده و مآمن و پناهگاه گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری است که اگر این روال ادامه داشته باشد اکوسیستم دریاچه را نیز دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

وی در پایان سخنان خود، به نصب بنر در سطح روستا‌های اطراف دریاچه و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این مورد اشاره کرد و یادآور شد: همچنین از ظرفیت ماموستا‌های منطقه هم بهره‌گیری شده است که اهمیت حفظ دریاچه زریبار را برای مردم منطقه بیان کنند تا از تکرار حوادث این‌چنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات