دبیر دومین دوسالانه‌ی خوشنویسی کوردی از برگزاری این جشنواره در روز‌های ۶ و ۷ دی ماه جاری با حضور چهره‌های تراز اول خوشنویسی ایران در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۰۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صابر میکائیلی، دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی امروز (۲ دی) در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج اظهار کرد: دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی که در سطح ملی و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در رشته‌های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین خوشنویسی برگزار می‌شود.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: این دوسالانه با آیین گشایش نمایشگاه هاوبا حضور چهره‌های تراز اول خوشنویسی ایران همچون استاد غلام حسین امیرخانی در روز چهارشنبه ۶ دی در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج آغاز به مدت ۱۰ روز متوالی آثار بر روی دیوار گالری‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه این دوسالانه با استفاده از ادبیات و اشعار کوردی برگزار می‌شود، عنوان کرد: دومین دوسالانه‌ی خوشنویسی کوردی به نام ملا حسن حزین نامگذاری شده است.

میکاییلی با بیان اینکه آیین اختتامیه این دوسالانه‌ی ملی در روز پنجشنبه ۷ دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: همزمان با آیین اختتامیه از برترین‌های دوسالانه با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوسالانه در راستای اهداف عالیه انجمن خوشنویسان کردستان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ترویج و اشاعه هنر خوشنویسی، اهمیت بخشیدن به ادبیات و تکست کوردی، حضور هر چه بیشتر این بخش از ادبیات ملی در چهارچوب فضای تابلو‌های خوشنویسی ایران از جمله اهداف تعریف شده برای دوسالانه‌های خوشنویسی کوردی است

وی افزود: آثار رسیده به دبیر خانه‌ی دوسالانه در ۴ نگارخانه گالری سوره، نگارخانه ارشاد، گالری دیار و گالری سنه از ۸ تا ۱۸ دی در دو نوبت صبح و عصر پذیرایی بازدید علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/7727
ارسال نظرات