آیت الله میرلوحی در گفتگو با «بسیج»:
عضو هیئت امناء دانشگاه امام صادق (ع) گفت: انقلاب و نظام ما این وحدت را پر رنگ تر کرد هر چه این وحدت بیشتر ظاهر شده ثمره آن هم بیشتر بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۸۵۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

آیت الله سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امناء دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مسئله وحدت چیزی نیست که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ابداع کرده باشند.

وی افزود: این در سیره ائمه علیهم السلام است که در عین حال که مواضع خاص خودشان را داشتند و خود را حق می دانستند ولی به خاطر عزت اسلام پشت سر خلفا می رفتند و از جماعت ملسمین خود را جدا نمی کردند.

آیت الله میرلوحی تصریح کرد: این به این معنی نیست که امیرالمومنین (ع) و بقیه ائمه از موضع خود کوتاه می آمدند بلکه برای حفظ عزت اسلام با جماعت مسلمین همراهی می کردند و در نمازهای جماعت و جمعه و فطر و قربان و در صفوف مومنین شرکت می کردند.

عضو هیئت امناء دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: این مسئله ای است که ائمه به ما فرمودند و همه مراجع و فقهای ما در طول چهارده قرن جزء سیره آنها بوده و حضرت امام راحل (ره) هم با اعلام هفته وحدت و مقام معظم رهبری با تاکید بر وحدت مسلمین و همه مراجع قم به این مسئله توجه دارند.

آیت الله میرلوحی بیان داشت: انقلاب و نظام ما این وحدت را پر رنگ تر کرد هر چه این وحدت بیشتر ظاهر شده ثمره آن هم بیشتر بوده است. هزاران نمونه در تاریخ داریم که من آخرین را عرض می کنم دیدیم که وحدت شیعه و سنی در عراق و شام چه برکاتی داشت برای نابودی داعش و ایجاد حشد الشعبی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی که فرمودند ما نمی گوییم اهل سنت برادر ما هستند بلکه "انفسنا" جان ما هستند.

 

 خبرنگار: ابوذر باقری

 

 

ارسال نظرات