سایه ی کابوس دیگری از برجام فرنگی در ایران؛

شتر دولا دولای واردات به آب رسید/فروش آب معدنی فرانسوی با قیمت ۳۵هزارتومان در بازار ایران!

در حالیکه رهبر معظم انقلاب ورود کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را حرام شرعی نامیده،اما مسئولین ما به شرکت فرانسوی”ووس” اجازه فروش آب در ایران داده اند!!!
کد خبر: ۸۹۶۵۸۳۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، شتر دولا دولای واردات به آب رسید! واردات آب معدنی فرانسه به ایران با قیمت بالای ۳۵هزارتومان!در حالی که رهبر معظم انقلاب ورود کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را حرام شرعی نامیده،اما مسئولین ما به شرکت فرانسوی”ووس” اجازه فروش آب در ایران داده اند!!!

 

واردات آب معدنی به کشور درحالی صورت می‌گیرد که خود ایران یکی از صادرکنندگان آب معدنی به کشورهای دیگر است.

 

میرزا آقان خان کرمانی در آن زمان گفته بود که کار ایران به جایی برسد که حتی آب را هم از فرنگ وارد کنند و به قیمت شراب به مردم بفروشند حال به لطف برجام عزیز و دل انگیز  گویا مشکل آب خوردن مردم هم حل شد.

 

این آب معدنی‌های خاص که برای افراد خاص روانه بازار ایران شده است در بعضی از فروشگاه ها به قیمت ۳۵هزار تومان به فروش می‌رسد و کاملا واضح است که مردم عادی توان خرید آن را ندارند. به نظر کارشناسان این آب‌های وارداتی هیچ کار خاصی در بدن انجام نمی‌دهند و حتی بعضی از آن‌ها جزء آب های معدنی با غنای پایین هستند.

 

بر اساس آمار رسمی گمرک در سال گذشته ، نزدیک به ۱۳۷ تن آب معدنی و آب گازدار شده از کشور فرانسه به ایران وارد شده است.

 

ارزش ریالی این آب‌های معدنی ۲میلیارد و ۶۱۰ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۶۰ ریال در کمرگ ثبت شده و معادل ۸۰ هزار و ۷۱۹ دلار بابت واردات آن ارز از کشور خارج شده است.

 

 معایب آب معدنیvoss

بر اساس نظر کارشناسان،نوشیدن آب معدنی می تواند، آسیب های زیادی داشته باشد یکی از این آسیب ها این است که بر بدن و سیستم و عملکرد بدن شما می‌توانند زیان آفرین باشد چرا که شما به هیچ وجه از ترکیبات این و آب معدنی به صورت دقیق اطلاع ندارید و این آب معدنی به صورت قاچاق وارد ان می‌شود، که این آب معدنی که شما به عنوان آب معدنی و در حال نوشیدن آن هستید آب معدنی نباشد آیا آب لوله‌کشی باشد که در این کشتی ها افراد سودجو وارد کردند پس شما نه تنها آب معدنی نمینوشید بلکه اب آلوده وارد بدن خود می کنید.

 

چه بسا خطرات جبران ناپذیری را بر بدن خود با نوشیدن آب معدنی وارد کنید بسیاری از افراد بیماری های خطرناکی مانند سرطان را از طریق نوشیدن آب آلوده وارد بدن خود می کنند از این موضوع نیست که بگذریم به موضوع دیگری در مورد ضررهای آب معدنی ووس می‌رسیم اینکه شما با حمایت کردن از واردات کالا و محصولات قاچاق همچون آب معدنی وسط به اقتصاد داخلی ضرر می رساند و این وسط به افراد سودجو و قاچاقچی نیز کمک کرده اید آب معدنی آلوده وارده ایران کنند آب معدنی که شما دارید با قیمتی چندین برابر مشابه داخلی را خریداری می کنید در صورتی که هیچ وقت در مورد ترکیبات آن و اینکه آیا این ترکیبات درست است یا خیر و یا اینکه از کدام سرچشمه بهره‌برداری می‌شود را ندارید و در مقابل آب معدنی های داخلی که همه ترکیبات و شرکت آن در دسترس شماست و به راحتی اطلاعاتی در مورد سرچشمه از آن بهره برداری کنید و با خیال راحت این آب معدنی را بنوشید آب معدنی و بدین ترتیب به اقتصاد داخلی نیز کمک خواهید کرد.

 

علی ای حال ،با این تفاسیر باید دید ورود این محصول به صورت رسمی و غیررسمی به کشور چه سود و زیانی دارد و با وجود استقبال کم از نمونه خارجی چرا هنوز هم در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها از این دست محصولات استفاده می‌شود و در ازای آن هزینه های بالایی از مشتریان دریافت می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار