باغبان گفت: از به وجود آمدن یک ایده تا رساندن آن به تولید انبوه فرآیندی است که سختی های زیادی دارد متاسفانه مسئولان هم این مسائل و نخبگان را باور ندارند.
کد خبر: ۸۹۶۵۷۷۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

حامد باغبان مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت نخبه باوری در مسئولان و حمایت از آنها اظهار داشت: از به وجود آمدن یک ایده تا رساندن آن به تولید انبوه فرآیندی است که سختی های زیادی دارد متاسفانه مسئولان هم این مسائل و حتی نخبگان را باور ندارند.

وی با بیان این مطلب افزود: یک ایده تا زمانی که به تولید انبوه برسد هزینه های زیادی دارد و عدم حمایت از نخبگان موجب می شود این هزینه را به صورت شخصی پرداخت کنند.

این مخترع بسیجی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که ما نخبگان با آن درگیر هستیم این است که وقتی به نتیجه رسیدیم نمی توانیم آن را در داخل به صورت انبوه تولید کنیم و دلیل آن هم این است که واردات به کشور اولویت دارد.

 باغبان تصریح کرد: بنده با هزینه شخصی اختراعاتم را به تولید انبوه رساندم اما  اکثر مخترعانی که نتیجه نمی گیرند به خاطر این است که هیچ حمایتی از اختراعات و طرح های آنها نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان از واردات جلوگیری کنند و کمتر شعار دهند مشکلات بسیاری از مخترعان و نخبگان کشور حل خواهد شد.

ارسال نظرات