حریق شهرک سرمایه‌گذاری، بدون تلفات جانی، مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، از بسیج کلیه امکانات حوزه ایمنی و آتش نشانی برای اطفای حریم شهرک سرمایه‌گذاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۶۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

آتش‌پاد داوود طالب‌نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: با اعلام آتش‌سوزی در یکی از واحدهای صنعتی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، آتش‌نشانی تبریز از ظهر امروز با بهره‌گیری از تمام نیروها و تجهیزات، در این شهرک حضور یافته‌است.

وی با بیان این‌که ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم‌اکنون در محدوده عملیات حضور فعال دارند، افزود: عملیات در دو بخش اطفای حریق و پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی، پیگیری می‌شود.

طالب‌نژاد با بیان این‌که خسارات و تلفات احتمالی حادثه هنوز به طور دقیق برآورد نشده است، از شهروندان خواست، از توجه و انتشار اخبار ناموثق خودداری کنند.

 

 قطع کلیه منابع سوختی

* مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز،  دقایقی پیش خاطرنشان کرد: کلیه منابع سوختی که باعث گسترش حریق شده بود،  قطع و تحت کنترل قرار گرفته‌است.

وی اظهار داشت: عملیات محدودسازی حریق با موفقیت در حال اجرا است و هم‌‌اکنون تمام تجهیزات و نیروها معطوف اطفای حریق شده است.

حادثه تلفات جانی نداشته است

* طالب نژاد یادآور شد: حریق شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، از ظهر امروز، از یکی از کارخانه‌های چاپ روی سلفون شروع گرفته و به مرور گسترش یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حادثه، هیچ تلفات جانی نداشته اما با توجه به گسترش طولی آتش‌سوزی، حجم خسارات مادی، نسبتاً بالا برآورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم آتش‌سوزی مهار شده است، گفت: با توجه به شعله‌ور شدن مجدد برخی قسمت‌‌ها، نمی‌توان زمان دقیقی را برای اطفای کامل آتش، پیش‌بینی کرد.

طالب‌نژاد افزود: بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان زبده به همراه تجهیزات و خوردورهای اطفا و نردبان‌های ویژه، در عملیات اطفای حریق حضور دارند.

 

* مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، در جدیدترین اطلاعات عملیات اطفای حریق گفت: ۹ ایستگاه آتش نشانی و ۲۶ دستگاه خودرو اطفای حریق و بالغ بر ۱۰۰ نفر در حال اطفای حریق است.

وی اضافه کرد: قدرت همکاری، چابکی و ایثار آتش‌نشانان، در حریق شهرک سرمایه‌گذاری، بارز است.

طالب‌نژاد افزود: ظهر امروز، آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن به محل حریق رسیده و  با سرعت عمل کم‌نظیر، عملیات را آغاز کردند؛ از این رو، شاهد کمترین اتلاف زمان بوده‌ایم.

وی با بیان این که حجم و ارتفاع حریق در حال کاهش است، گفت: باز هم تاکید می کنیم که حادثه تلفات جانی نداشته است و از شهروندان می‌خواهیم به اخبار نادرست اعتنا نکنند.

حجم کمی از آتش باقی مانده است

*  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، گفت: حریق شرکت سرمایه‌گذاری، با تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان کنترل شده و تقریباً حجم کمی از آتش سوزی باقی مانده است. 

طالب‌نژاد  متذکر شد: علی‌رغم اینکه محل حریق خارج از محدوده استحفاظی شهر تبریز است، با اعلام وقوع حریق به آتش‌نشانی تبریز ، آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن  از مرکز تبریز به محل حریق رسیدند.

حریق شهرک سرمایه‌گذاری مهار شد

*  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، از مهار حریق شهرک سرمایه‌گذاری پس از ۴ ساعت عملیات آتش‌نشانی خبر داد و گفت:   آتش‌سوزی شهرک سرمایه‌گذاری تبریز پس از ۴ ساعت عملیات فشرده توسط ۱۰۰ آتش‌نشان از ۹ ایستگاه آتش نشانی تبریز، مهار شد.

وی اضافه کرد:  آتش‌نشانان هم‌اکنون عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی محدوده حریق را اجرا می‌کنند. در این بخش از عملیات، کلیه مواضع حریق که قابلیت احیا و تجدید شعله داشته‌باشند، سرد و در صورت لزوم، از موضوع حریق، جدا می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار