خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان در جمع استادان اخلاق؛

اصلاح دیگران بدون اصلاح خود محال است

امام جمعه اصفهان، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید «هرکسی می‌خواهد ولایت و سرپرستی تربیتی جمعی را بپذیرد، اول باید خودش را اصلاح کند قبل از آنکه دیگران را به راه راست هدایت کند، والا مثل کسی است که قصد دارد سایه چوب کجی را راست کند، قبل از آنکه چوب را راست کند».
کد خبر: ۸۹۶۵۶۶۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزرش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز، در جمع استادان قرآن و اخلاق حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام که علم در هر لباسی باشد مورد احترام جامعه است، بنابراین جایگاه طلبه درس خوان برابر با آقایی و بدون درس خواندن مساوی با گدایی است.

وی با بیان اینکه، طلبه‌ای که در امر تحصیل علوم حوزوی همت جدی بگمارد، می‌تواند از هر قشر دیگری موفق‌تر شود، اذعان کرد: طلبه دینی می‌تواند بهترین قاضی، بهترین مبلغ، بهترین معتمد شهر و بهترین جایگاه اجتماعی را کسب کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد متذکر شد: بهترین متن، باارزش‌ترین و فصیح‌ترین متن عربی برای تمرین ادبیات عربی طلاب حوزه علمیه قران کریم است و استادان و مدیران مدارس علمیه باید نسبت به مأنوس شدن قرآن در بطن و متن دروس حوزوی تلاش کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به استادان اخلاق و درس اخلاق حوزه علمیه کرد و شرط لازم تدریس و اثرگذاری درس اخلاق در حوزه علمیه را داشتن اخلاق حسنه شخص استاد دانست و افزود: اخلاق امری مهم بوده و با حفظیات متفاوت است.

امام‌جمعه اصفهان اذعان کرد: امیرالمؤمنین می‌فرماید «هرکسی می‌خواهد ولایت و سرپرستی تربیتی جمعی را بپذیرد، اول باید خودش را اصلاح کند قبل از آنکه دیگران را به راه راست هدایت کند، والا مثل کسی است که قصد دارد سایه چوب کجی را راست کند، قبل از آنکه چوب را راست کند»

وی ادامه داد: بنابراین اصلاح دیگران بدون اصلاح خود یک امرمحالی است و باید بدانید مردم سایه روحانیون هستند که برای هدایت مردم به سمت راه راست، خود نیز اخلاق داشته و به سمت راه راست هدایت شده باشند.

ارسال نظرات