خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان آمار مسافرین این فرودگاه در 9 ماهه گذشته سال جاری را حدود یک ملیون نفر برشمرد که با 850 هزار پرواز از این فرودگاه، مسافرین به مقاصد مورد نظرشان انتقال داده شدند.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۳۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ دوم محمد دهقان زاده صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز ورود سپاه به حفاظت فرودگاه که در یگان حفاظت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، ضمن عرض تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و عرض تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح به تمام مسیحیان، اظهار داشت: ورود سپاه به حفاظت فرودگاه در پروازهای غیرنظامی با دستور حضرت امام خمینی(ره) در 5دیماه 1363 انجام شد.
وی افزود با اشاره به روایتی از امام علی(علیه السلام) مبنی براینکه دو نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند تصریح کرد: ایران بیشترین امینت را در منطقه دارد و باید قدر این امنیت را دانست.
وی ضمن محکومیت حوادث اخیر در فلسطین و یمن و سوریه تصریح کرد: سپاه با پیروی از امام حسین(علیه السلام)، عزت و افتخار را پیشه راه خود ساخته است تا در سایه روحیه انقلابی، اسلامی، جهادی و به ویژه معنویت نقش تعیین کننده ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران و حفظ انقلاب اسلامی و دستآوردهای آن ایفا کند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان امنیت بالای پرواز ها را در ایران در درجه اول لطف خداوند و امام زمان(عج) و در درجه دوم مرهون تلاش و تخصص شبانه‌روزی کارکنان مجموعه یگان حفاظت هواپیمایی برشمرد و نقش بی بدیل سپاه حفاظت هواپیمایی در حفظ و سیانت از امنیت فرودگاه ها و پروازهای غیرنظامی باعث شده آرامش خاطر برای مسافران به وجود آید.
دهقان زاده عنوان داشت: در چندین بار بازرسی سازمان ایکائو از این فرودگاه، به سپاه پاسداران نمره خیلی خیلی خوب داده شده است که این بازرسی سالانه بوده و از فرودگاه های کل کشور انجام می شود.
وی عنوان داشت: از اوایل انقلاب وضعیت خاص بود و دشمن به هر طریقی به جمهوری اسلامی ایران ضربه میزد، از جمله برنامه های دشمن، ربایش هواپیماهای این کشور بودت که متأسفانه توانستند تعدادی از هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران را در کشور های بیگانه به زمین نشاندند.
وی ادامه داد: در راستای مقابله با این نوع ربایش ها، در سال 63 حضرت امام فرمان حضور و استقرار سپاه در پروازهای غیرنظامی را صادر نمودند که بحمدالله از آن زمان به بعد هیچ گونه ربایشی انجام نشده است، توطئه هایی از طرف دشمنان صورت گرفته است اما با هوشیاری و کمک همکارانمان، دشمنان به اهدافشان نرسیده اند.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان خاطر نشان کرد: پیشنهاد هایی از کشورهای غربی منبی بر در اختیار قرار دادن تجربیاتمان در اختیار آن ها داشته ایم که هنوز این را محقق نساخته ایم.
محمد دهقان زاده تصریح کرد: در هر کشور فرودگاه به عنوان ویترین هر کشور است؛ پس وظیفه مهم، حساس و خطیری داریم که خوشبختانه توانسته ایم تا به اینجا این وظیفه مهم را به خوبی ایفا نماییم.
وی گفت: سعی شده است تا نیروهای یگان حفاظت از نظر آموزشی، اخلاقی، جسمانی و ... بروز باشند، به همین دلیل آموزش هایی در طول سال برای کارکنان برگزار می کنیم تا از همه لحاظ بروز و جزء قویترین گارد پرواز امنیتی دنیا باشیم.
دهقان‌زاده از دیگر وظایف سپاه در فرودگاه ها را تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع و مسافربرین است که تاکید فرمناده کل سپاه است که خوشبختانه کلیه مسافرینی که از گیت های ما گذر کرده اند، همه به شکلی اعلام رضایت خود را اعلام داشته اند.
وی از دیگر برنامه های سپاه در فرودگاه را طرح تکریم جانبازان، احیای ارزش های اصیل انقلاب، زنده نگه داشتن یاد شهدا و پیگیری مباحث اخلاقی با توجه به فضا و موقعیت خاص فرودگاه ها و مسافرین پروازی است و با برگزاری نمایشگاه های مختلف در مناسبت های مختلف در فرودگاه توانسته ایم مردم را با گفتمان انقلاب آشنا کنیم.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان آمار مسافرین این فرودگاه در 9 ماهه گذشته سال جاری را حدود یک ملیون نفر برشمرد که با 850 هزار پرواز از این فرودگاه، مسافرین به مقاصد مورد نظرشان انتقال داده شدند.

سرهنگ دهقان‌زاده تصریح کرد: فرودگاه اصفهان رتبه سوم را در پرواز های خارجی در کشور دارد که به طور متوسط روزانه 8 تا 10 پرواز به کشورهای اتریش، عراق، هلند و ... انجام می شود.
وی عنوان داشت: تعداد شهدای یگان امنیت فرودگاه کل کشور بیش از 70 شهید و 25 جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است که فرودگاه اصفهان نیز 4شهید در راه حفظ امنیت پرواز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که هرساله یادواره ای برای این شهدا برگزار می شود.
وی تصریح کرد: رضایتمندی و آسایش خاطر مسافرین و حفظ اقتدار جمهوری اسلامی و تامین امنیت مسافران و هواپیماهای غیر نظامی و دفاع از حریم ولایت در صنعت هوانوردی، سند افتخار بزرگی برای سپاه حفاظت هواپیمایی می باشد و پاسداران حفاظت هواپیمایی با تمام توان پاسدار و حافظ این دستآور عظیم خواهد بود و اعتقادمان براین است که و وظیفه مان را تحقق این اهداف میدانیم.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان، حضور در گلستان شهدا و دیدار با خانواده های شهدا، برنامه های ورزشی، برنامه های تخصصی و غیر تخصصی ویژه کارکنان و ... را از برنامه های این مجموعه در هفته یگان حفاظت هواپیمایی برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها