فرمانده سپاه استان البرز در اولین نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس با تاکید بر تداوم ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه گفت: رشادت‌های زنان دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شود.جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس البرز اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۸۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در نشست خبری  پیرامون جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرر که عصر شنبه در  ساختمان شهیدان بیگی برگزار شد، زمان برگزاری این جشنواره را ۲۰ لغایت ۲۴ اردیبهشت عنوان کرد و گفت: این جشنواره در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های کلی مبتنی بر فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت های موثر در زمینه ترویج نقش این مولفه ها در مسیر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

رشادت‌های زنان دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شود

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر این تصریح جایگاه حماسی خانم ها و کودکان در هشت سال دفاع مقدس، هجوم قدرتهای استکباری به ملت های مظلوم، انعکاس جنگ افروزی، نمایش لطمه های اجتماعی کودکان و خانم ها متاثر از جنگ، نمایش مصایب پناهجویان و آوارگان جنگی، نمایش تاثیر جنگ در فروپاشی خانواده ها، کوشش سازمان ها و نهادهای مردمی در مساعدت به لطمه دیدگان جنگی و ارزیابی موقعیت آدم در شرایط جنگی و پس از ان را مباحث این جشنواره برشمرد.

وی ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش های معنوی، کمک به تولید محتوا، تولید فیلم کوتاه و عکس و دست یابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه، زمینه سازی و کمک به انتشار پژوهش ها و پخش فیلم و عکس در رابطه با وظایف و اهداف سازمان بسیج هنرمندان در سطح رسانه های داخلی و خارجی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

سردار مولایی با بیان اینکه این جشنواره در بخش فیلم کوتاه ملی، فیلم کوتاه بین المللی، عکس و مسابقه ویژه از نگاه مردم برگزار خواهد شد، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ اسفندماه سال جاری اعلام شده و بنا است آثار منتخب ۲۰ فروردین سال آینده اعلام شود.

وی در ادامه با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه جنگ ابعاد و بخش های پنهان و پیدایی دارد باید به تمام زوایای آن پرداخت، بایستی نقش اقشار مختلف در این امر مورد تجزیه و تحلیل به عنوان زوایای پنهان جنگ قرار گیرد.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به نقش مهم زنان در دفاع مقدس و اکنون، افزود: وجود زنان در کشورهای دیگر موجب آسیب اجتماعی شده و آن کشورها متحمل خسارت‌های زیادی شدند اما در کشور ما جهانیان ایمان، ایثار و مقاومت زنان و مادران ما را دیدند که همه رسالت داریم این دلاوری‌ها را ثبت و ضبط کنیم که در نبود همسرشان، نقش پدر و مادر را با هم برای فرزندان داشته باشند.

مولایی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه کشورها یک طرف و کشور ما تنها بوده به گونه ای که حتی سیم خاردار را وارد می‌کردیم که با مقاومت و ایثار رزمندگان پیروز میدان بودیم که اکنون جوانان ما باید شهدا را بشناسند و این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند و بدانند اگر امروز ایران به افتخارات علمی فراوان دست یافت مرهون صلابت و از خودگذشتگی شهدا بود.

وی افزود: اکنون دشمن با جنگ نرم وارد میدان شد و تلاش دارد کانون گرم خانواده را از هم بپاشد و با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای و ساخت فیلم‌های مختلف و ازبین بردن قبح، عادی‌سازی یک سری مسائل مانند طلاق را عادی و ترویج کنند که باید زنان و مادران ما دوباره مقاوم بایستند.

سردار مولایی یا تاکید بر اینکه زنان نقش مستقیمی در جنگ، پشتیبانی و حوزه امداد و نجات بر عهده داشتند که نباید این امر نادیده گرفته شود، اظهار کرد: در راستای این جشنواره بدون شک تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، دانش آموز ۱۳ ساله الگوی ارزشمندی در جنگ تحمیلی است، به طور قطع این مهم اهمیت نقش کودکان و نوجوانان در جنگ را مطرح می کند.

وی با اعلام اینکه آسیب های روحی، روانی و جسمانی فراوانی در جنگ متحمل زنان و کودکان می شود، تصریح کرد: در نخستین جشنواره بین المللی البرز از پیشکسوتان فعال و درگذشتگان نامدار در عرصه های هنری مرتبط با اهداف جشنواره، تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها