رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اعلام کرد
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از تولید فیلم «تصمیم منطقی» به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۶۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام اظهار داشت: حوزه تاریخ شفاهی را در ارتش در یک سال گذشته بسیار فعال کرده‌ایم و عزیزان را به تهران می‌آوریم و به شکل حرفه‌ای مصاحبه آن‌ها ضبط می‌شود و با کیفیت حداکثری آرشیو می‌شود تا نه تنها تاریخ بلکه فیلم ضبط شده نیز قابل بهره‌برداری باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از حوزه‌ها منحصربه‌فرد است و قهرمانان فراوانی در حوزه‌های مختلف داریم و در ارتش نیز این ظرفیت وجود دارد و درصدد هستیم که این ظرفیت را عینی کنیم و خروجی آن را در قالب کتاب شاهد هستیم و برخی از کتب در قطع ریزتر داده می‌شود.

امیر گلفام با اشاره به اینکه سازوکار معاونت پیشکسوتان ارتش در دست طراحی است بیان کرد: هدف اصلی در این فعالیت این است که بتوانیم در سال‌های آینده انجمن‌های دفاع مقدس را فعال کنیم و بتوانیم مجامعی را در تهران تشکیل دهیم و این مهم برای رسانه‌ها نیز بسیار قابل استفاده است و هدف اولیه نیز این است که از این پیشکسوتان تکریم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که خروجی‌های جدیدی را در دفاع مقدس استخراج کنیم افزود: در تاریخ شفاهی فرمانده لشگری داریم به نام آذرفر که عملیات کربلای 7 را صورت داد و وی یکی از قهرمانان جنگ است و اکیپ ما به اصفهان رفت و تاریخ شفاهی را در منزل وی مستند کردیم و البته کتاب مربوطه هنوز استخراج نشده است.

امیر گلفام افزود: سازوکار استودیو در تهران فراهم شده است؛ قهرمان حمله به H3 هنوز در کشور زنده است و در حوزه کردستان نیز بزرگان خوبی داریم و در حال ضبط تاریخ شفاهی این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به ورود ارتش به حوزه فیلم و سریال عنوان کرد: وزیر ارشاد اذعان داشت که حوزه‌های ارتش قابلیت ارائه در حوزه‌های فیلم و سریال را دارد؛ با کارگردانان بزرگی در مورد سوژه‌های خود صحبت کرده‌ایم؛ مقداری از تهیه‌کنندگان بزرگ دفاع مقدس گلایه داریم که حق مطلب را در حوزه ارتش ادا نکرده‌اند و ما حاضریم اسناد دست اول خود را برای تهیه فیلم و سریال ارائه کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار داشت: در برخی فیلم‌های دفاع مقدس سوژه تکرار شده اما ما سوژه‌های بکر و نابی برای این حوزه داریم و آن قدر سوژه‌ها متعدد است که هم برای فیلمساز و هم برای تاریخ و هم برای مخاطبان دارای منفعت است و حاضریم برای تهیه فیلم اسناد خود را در اختیار قرار دهیم.

امیر گلفام با اشاره به اینکه در حوزه مستند تلویزیونی کارهای متعددی صورت داده‌ایم گفت: اینها تکرار گذشته نیست و موارد جدیدی در این مستندها قابل مشاهده است.

وی افزود: اکنون یک فیلم سینمایی به نام "تصمیم منطقی" تهیه کرده‌ایم و کارگردان آن سیدوحید حسینی است و احتمالاً در جشنواره فجر حاضر باشد؛ این فیلم، نخستین فیلم سینمایی ارتش است و برای تهیه آن از حوزه توانمند بیرون از ارتش استفاده کرده‌ایم و ما صرفاً تهیه‌کننده هستیم. محوریت این فیلم جوانان هستند، سعی می‌کنیم فیلم به جشنواره فجر برسد و در غیر این صورت در تلویزیون نمایش داده می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها