خبرهای داغ:
آقامحمدی در بزرگداشت شهید «خوش لفظ»:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز اینکه شهید «خوش لفظ» مرد بزرگ و کم‌نظیری بود، گفت: ایشان یک شهید زنده بود.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۶۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

شهید «خوش لفظ» مرد بزرگ و کم‌نظیریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی آقامحمدی امروز در آیین بزرگداشت سردار شهید «علی خوش لفظ» ضمن گرامیداشت یاد شهید «خوش لفظ» با اشاره به  تقریظ امام خامنه ای (مد ظله العالی)  بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، اظهار داشت: در تقریظ این کتاب که روایتی از شهید «خوش لفظ» است، امام بزرگوار بچه‌های همدان را بچه‌های عشق و صفا و اخلاص، مران بزرگ بی ادعا، یاران حسین(ع)، یاوران دین خدا و... می‌داند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سردار «حمید حسام» برای نگارش کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، عنوان کرد: رهبر انقلاب به این تقریظ اکتفا نمی‌کند و مجدد درباره نگارش کتاب می‌فرمایند که «آنچه بر کتاب نوشتم کم است و لطف این نگارش بیش از اینها است».

همرزم شهید «خوش لفظ» با اشاره به محتوای کتاب با بیان اینکه شهید «خوش لفظ» گمشده ای بود که او را نشناختیم، گفت: در این کتاب تمامی فراز و فرودهای شخصیتی  این شهید بزرگوار از ابتدای نوجوانی تا ورود به جریان انقلاب به خوبی بازگو شده ولی با این وجود ما این شهید را به خوبی نشناختیم و امروز نیز افرادی شبیه ایشان هستند که اصلا آنها را نمی‌شناسیم.

وی ضمن توصیه به آحاد جامعه برای مطالعه  کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، تصریح کرد: با اطمینان خاطر می‌توانم بگویم شهید «خوش ‌لفظ» نزد خداوند آبرو دارد و به واسطه این آبرو خداوند هر آنچه از شهید بخواهید برای شما برآورده به خیر می‌کند  بنابراین هر نذری دارید به او اختصاص داده و نذر مطالعه کتابش را راه بیندازید که به طور قطع نتیجه خواهید گرفت.

آقامحمدی با تاکید بر معرفی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به نسل جوان و قرار دادن آن به عنوان کتب درسی اضافه کرد: این کتاب یک شرح مثنوی است که نیاز به عمیق شدن دارد و باید به نسل جوان معرفی شود.

وی با تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید «خوش لفظ» بیان داشت: این شهید گرامی در دوران نوجوانی با دستکاری در شناسنامه خود وارد جبهه‌های نبرد شد و با شهیدان بزرگی همچون شهید  حاجی بابایی، شهسواری، سردارن همدانی، شادمانی و حاج احمد متوسلیان آشنا و در مدت کوتاهی سر از خرمشهر در آورد و در کنار شهید حسن باقری نقش‌آفرینی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز اینکه شهید «خوش لفظ» مرد بزرگ و کم‌نظیری بود، گفت: ایشان یک شهید زنده بود و با وجود آنکه 11 بار مجروح و شیمیایی شده بود و مجروحیت بدنی سخت داشت که ذره ذره وجودش را فراگرفته بود اما تا آخرین لحظه بر روی پای خود ایستاده بود و با وجود اینکه به ایشان گفته شده بود که نباید سوار خودرو شود برای آنکه ریالی از بیت‌المال استفاده نکند سوار پیکان شخصی‌اش می‌شد و به بیمارستان می‌رفت وهیچ شکایتی هم نداشت.

وی ادامه داد: یک هفته قبل از شهادت این شهید والامقام به عیادتش رفتم؛ به سختی صحبت می کرد که من از ایشان خواهش کردم شما نزد خداوند آبرو دارید و ازخداوند  بخواه تا شما را شفا دهد اما ایشان گفتند که باید بروم.

آقامحمدی شهید «خوش لفظ» را انسانی راستگو، شجاع، جوانمرد، بخشنده، عابد، اهل تفکر و نماز شب  معرفی کرد و افزود: ایشان اهل قناعت بود و هیچگاه سربار دیگران نبود و همواره با توکل بر خدا امورات را به خدا واگذار می‌کرد و بسیار خوش اخلاق، خوش سیرت، خوش راز،  خوش روزی، خوش‌بین ، خوش امتحان ، خوش گریه ، خوش خنده ، خوش زخم و در تعبد نمونه نداشت.

وی در خصوص دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید خوش لفظ بیان داشت: این شهید والامقام اهل رفاقت بود به طوری که 800 رفیق او شهید شدند که با 90 نفر از آنان عقد برادری بسته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید «خوش لفظ» اهل ترحم بود و همواره بر حضرت اباعبدالله (ع) می‌گریست، گفت: امروز باید همه این دعا را از خداوند مسئلت کنیم تا شهادت را نصیب ما کند و از راه شهدا جدا نشویم.

وی با بیان اینکه باید در وصف شهید «خوش لفظ» روضه امام سجاد(ع) را خواند، خاطرنشان کرد: شهید «خوش لفظ» همچون امام سجاد(ع) چگونگی سر بریدن همرزمان را  در جبهه‌های جنگ دید و بدن‌های پاره پاره شهدا را جمع و دفن کرد.

آقامحمدی یادآورشد: شهید «خوش‌لفظ» در تمام مدت عمرش عشق به شهادت داشت و در نهایت به آرزوی خود رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات