سفیر آمریکا در سازمان ملل، 65 کشوری را که با قطعنامه سازمان ملل در حمایت از قدس موافقت نکرده بودند، به مهمانی دعوت کرد تا از آنها قدردانی کند.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۳۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

خبرگزاری فارس: آمریکا کشورهای غیرموافق با قطعنامه حمایتی از قدس را به میهمانی دعوت کرد

به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در اقدامی 65 کشوری را که با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس مخالفت کردند یا به آن رأی ممتنع دادند یا اینکه در جلسه رأی‌گیری غایب بودند به میهمانی روز 3 ژانویه (13 دی ماه) دعوت کرد تا از آنها قدردانی شود.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در این خصوص نوشت، هیلی از نمایندگان این کشور که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر رد تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت نکردند، برای شرکت در مهمانی آمریکا دعوت به عمل آورد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در یک پیام ایمیلی که یک نسخه از آن در اختیار شبکه «فاکس‌نیوز» قرار گرفت، نمایندگان 65 کشور را به یک مهمانی دعوت کرد تا از آنها برای دوستی با آمریکا قدردانی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را با 128 رأی موافق به تصویب درآورد که هم تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و هم تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم می‌کرد.

قطعنامه مذکور با 128 رأی موافق، 9 رأی‌ مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب درآمد. 21 نفر نیز در جلسه‌ای که قرار بود در خصوص این قطعنامه رأی‌گیری شود، غائب بودند.

هیلی در یک پیام توییتری در خصوص کشورهایی که از قطعنامه قدس حمایت نکردند، نوشت: «از این کشورها برای عدم سقوط در راههای غیرمسئولانه سازمان ملل، قدردانی می شود». و اسامی 65 کشوری را منتشر کرد که از این قطعنامه حمایت نکردند.

وی مدعی شد که این قطعنامه که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است، حمله به آمریکا و حقوق این کشور برای پیشبرد سیاست‌های حاکمیتی خود بوده است و هشدار داد که تصویب این قطعنامه می‌تواند موجب شود که آمریکا تأمین بودجه سازمان ملل را قطع کند.

ارسال نظرات