دومین دوره مسابقه چالش جاذبه «نجات تخم مرغ» با حضور 62 تیم دانش آموزی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۹۶
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازمیبد، غلامرضا زارعی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی میبد در خصوص این مسابقه بیان داشت: مسابقات نجات تخم مرغ که همه ساله در دانشگاههای مختلف برگزار می شود، برای به کارگیری خلاقیتهای مختلف می باشد که بر این اساس دومین دوره مسابقه چالش جاذبه «نجات تخم مرغ» با حضور 62 تیم شرکت کننده دانش آموزی و دانشجویی در 2 گروه پسران و دختران از شهرستانهای میبد و اردکان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه و شور و شوق در شرکت کنندگان، ایجاد رقابت سالم، آموزش مهارت های فنی و ریاضی به روش خلاقانه و ترویج کارهای تیمی برشمرد و گفت: کار اصلی در این مسابقات ساخت سازهایی برای محافظت از تخم مرغ در برابر سقوط از ارتفاع 10 متری است. در این مسابقه سعی بر این است که سبک ترین سازه با سریع ترین و نزدیک ترین فرود به هدف ساخته شود.
زارعی در ادامه اظهار داشت: در این مسابقه دانش آموزان به صورت تیمی مشغول به ساخت سازه هایی می شوند و تخم مرغ هایی را درون سازه قرار داده و از فاصله حدود 10 متری سازه ها را به پایین پرتاب می کنند.
وی افزود: باید سازه ها طوری طراحی شود که وقی از ارتفاع به پایین پرتاب شود تخم مرغ داخل آن نشکند که در این صورت با توجه به پارامترهای دیگر امتیاز می گیرد و در نهایت تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده می شود.
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی میبد در پایان به برنامه های علمی آینده دانشگاه اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه صنعت غالب شهرستان در زمینه سرامیک می باشد در همین رابطه اولین دوره مسابقات طراحی بدنه کاشی در اوایل اسفندماه در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.
در پایان این مسابقات تیمهای دانش آموزی غدیر از پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم، تیم پهپاد از آموزشگاه استعداد درخشان شهید رحیمی فر و تیم صاعقه از آموزشگاه استعداد درخشان شهید ذوالفقاری عناوین اول تا سوم مسابقات را کسب کرده و به ترتیب مسعود کریمزاده، محمد مصطفایی و محمد سینا یزدی لوح تقدیر و جایزه مسابقات را دریافت کردند.
گفتنی است اولین دوره این مسابقات سال 1394 در همین دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظرات