خطیب جمعه ابرکوه:ضعف نظارتی دولت باعث رشد اختلاس گران، زمین و کوه خواران، رشوه گیران، ربا و رانت‌خواران شده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۸۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های امروز نماز جمعه به فرارسیدن فصل پایانی سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و چشم‌انتظاری مردم برای تحقق وعده‌های عمل نشده مسئولین در حوزه تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود امید این بود که دولت دوازدهم از تجربه و نظرات عناصر توانمند برای نجات اقتصاد کشور و رونق دادن به تولید و اشتغال، اقدامی شایسته انجام دهد، اما شاهد این هستیم که این دولت عزم جزمی برای رفع مشکلات اقتصادی نداشته و تب مصرف‌گرایی همچنان در بدنه کشور سوزان است.
حسینی ادامه داد: از یک‌سو پدیده شوم قاچاق توسط مافیای سیاه به‌راحتی وارد کشور شده، موجب رشد بیکاری و ضعف تولید ملی می‌شود و از سوی دیگر نظارت بر کیفیت کالا‌های داخلی بسیار ضعیف است؛ از صنایع داخلی کوچک و بزرگ حمایت نمی‌شود، مصرف‌گرایی و رفاه‌طلبی در دو دهه گذشته ترویج و روحیه قناعت را از مردم گرفته است.
وی تصریح کرد: اختلاس گران، زمین و کوه خواران، رشوه گیران، ربا و رانت‌خواران همچون قارچ در کشور رشد کرده، به بی نظارتی شما دولتمردان خندیدند و به اعتقاد و ایمان مردم ضربه‌ای جبران‌ناپذیر وارد کردند؛ آن‌وقت شما به‌جای حل مشکلات صورت‌مسئله را پاک‌کرده و می‌گویید: دولت وظیفه ندارد مردم را به بهشت ببرد!
خطیب جمعه ابرکوه اذعان کرد: این حق مردم است که بدانند در بخش اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی کشور چه اقداماتی انجام‌شده و برای تحقق شعار سال، دولت چه‌کار‌هایی انجام داده است؛ مردم باید اثرات اقدامات دولت را در زندگی خود احساس کنند و در این رابطه دولت باید پاسخگوی تک‌تک مردم باشد.
حجت‌الاسلام حسینی از عدم حضور برخی مدیران کل استان از جمله بهزیستی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در ابرکوه گلایه کرد و افزود: چرا برخی مسئولین در سطح کلان تصور می‌کنند که تمام ایران در تهران خلاصه می‌شود و در سطح استان نیز برخی مدیران کل، فقط حوزه کاری خود را در شهرستان یزد می‌بینند و حاضر نیستند به شهر‌های دورافتاده استان سر بزنند.
حسینی تأکید کرد: اگر ابرکوه تافته جدا بافته از استان یزد است، مسئولین به ما هم بگویند تا حداقل توقع و مطالباتی از آن‌ها نداشته باشیم و اگر هم نیست، چرا تا این حد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟ لذا از استاندار وقت تقاضا می‌شود بدون واهمه، از مدیران استان مطالبه گری داشته باشند.
ارسال نظرات