شرکت گاز آذربایجان شرقی قرارداد پژوهشی در حوزه طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری سرعت گاز در نقطه دلخواه با دانشگاه صنعتی شریف امضا کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۶۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف قرارداد پژوهشی در حوزه طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری سرعت گاز در نقطه دلخواه از شبکه های تغذیه و توزیع گاز بدون تماس با گاز  امضا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: شرکت گاز آذربایجان شرقی به عنوان قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی در سطح شرکت ملی گاز ایران قرارداد پژوهشی طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری سرعت گاز در نقطه دلخواه از شبکه های تغذیه و توزیع گاز بدون تماس با گاز را با دانشگاه صنعتی شریف به امضا رساند. 

توحیدی افزود: با توجه به نبود دستگاهی برای اندازه گیری سرعت و میزان گاز عبوری در نقاط مختلف شبکه به منظور ارزیابی بالانس و مدیریت توزیع گاز در شبکه  این طرح در دستور کار واحد پژوهش و فناوری قرار گرفت تا با طراحی و ساخت دستگاهی که قابلیت حمل و نصب بر روی لوله های گاز را داشته و بتواند سرعت لحظه ای و شدت جریان گاز عبوری را در  محل مورد نظر از خطوط اندازه گیری کند، این امر امکان پذیر شود .

وی اظهار داشت: اندازه‌گیری دبی جریان گاز در نقاط مختلف شبکه تغذ‌یه و توزیع، امکان ارزیابی بالانس گاز و همچنین مدیریت بهینه توزیع را فراهم می‌آورد و محصول این پروژه می‌تواند اندازه گیری دبی عبوری از داخل لوله‌هایی با جنس و ابعاد متنوع را بدون ایجاد تغییر در شبکه فراهم آورد.

توحیدی اضافه کرد : بومی سازی تکنولوژی و دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت این دستگاه برای ممانعت از خروج ارز و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق اقتصاد دانش بنیان از علل تعریف و اجرای  این طرح می باشد.

ارسال نظرات