خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین:

استفاده از همه ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار ضروری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات استانی و ملی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۵۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی، تحکیم نظام مقدس و اوج آن در هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است.
وی با بیان اینکه مسوولان باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته باشند، افزود: با توجه به نقش و اهمیت این فرهنگ، بایستی از همه ظرفیت‌ها و امکانات استانی و ملی بهره ببریم تا بتوانیم آن را در جامعه ترویج دهیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: علاوه بر سیاست‌های کلی در سند نهایی چشم‌انداز بیست ساله نظام، در قانون برنامه‌های مختلف از جمله برنامه ششم و قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شده که این مهم اهمیت کار را دو چندان کرده است.
دبیر شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: در راستای اجرایی شدن مفاد ماده 63 قانون جامع، شورای عالی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده و در پی آن شوراهای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ریاست استانداران محترم و اعضا تشکیل گردیده است.
وی در این جلسه، به تشریح دستورالعمل و اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین پرداخت و گفت: این شورا در آینده مصوباتی که شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت را با توجه به ظرفیت‌های استانی و اقلیمی، باید بومی‌سازی و آنها را اجرا کند.
حقایق‌پور با اشاره به شرح وظایف استانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ایجاد وحدت رویه در دستگاه‌ها و تولید آثار هنری و فرهنگی، پیش‌بینی و تخصیص بودجه سالانه، استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و منابع دولتی دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی و تلاش در جذب مشارکت‌های مردمی، نظارت، ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه‌ها در سطح استان از جمله این وظایف است.
وی افزود: اتخاذ راهکارهایی مناسب برای پیشگیری عوامل بازدارنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اولویت‌بندی و تامین نیازهای واقعی فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه‌سازی برای تامین ارتباط عموم مردم به ویژه نسل جوان با مفاهیم ایثار و شهادت از دیگر وظایف شورای یاد شده است.
این مسوول با اشاره به برنامه‌ریزی در بروزرسانی اطلاع‌رسانی اطلاعات حوزه‌ی ایثار و شهادت گفت: خط سرخ اولین پایگاه اطلاع‌رسانی استان قزوین بوده که در کشور بی‌نظیرست ولی اکنون نیازمند بروزرسانی است.
دبیر شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها باید در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود که این مهم در شورا بایستی مطرح و در راستای اجرای برنامه‌های ترویجی مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان مصوبات دومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت را مطرح و مطالبی در خصوص هر یک از آنها، از جمله بررسی راهکارهای ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های بخشی مانند حمایتی و ترویجی، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف مانند هفته جانباز و روز بزرگداشت شهدا و حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری با هدف اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها