دکتر اسدی گفت: ترامپ در صحنه بين المللي به دنبال کسب مشروعيت است و در نظر دارد با استفاده از موضوع برجام کسب مشروعيت کند.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۴۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر عباس اسدي تحليلگر مسائل بين الملل در خصوص اقدام بعدي آمريکا درباره برجام گفت: آمريکا تلاش مي کند توپ را به زمين ايران بيندازد و ايران را مقصر جلوه دهد دولت ترامپ به دنبال اين است که با اعمال فشار ايران از برجام خارج شود.
وی گفت: در صورت موافقت کنگره با برجام، رئيس جمهور آمريکا احتمال دارد اقدام به وتوي برجام کند و سياست هاي قبلي خود را با شدت بيشتر پيش ببرد و مسائلي چون برنامه موشکي و دخالت ايران در ديگر کشورها را مطرح کند.
 
دکتر اسدی گفت: لابي هاي صهيونيستي و سعودي در اين راستا تلاش مي کنند و اپوزيسيون هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور نيز به دنبال آن هستند، ايران تحت فشار شديد قرار گيرد و برنامه موشکي ايران ذيل اين اتهامات قرار گيرد تا ايران از اين مسئله منصرف شود.
 
تحليلگر مسائل بين الملل ادامه داد: ترامپ در صحنه بين المللي به دنبال کسب مشروعيت است و در نظر دارد با استفاده از اين موضوع کسب مشروعيت کند و فشارهاي داخلي آمريکا عليه خود را کاهش دهد و با مسائل مربوط به خاورميانه و شروع انتفاضه سوم ذهن ها را منحرف نمايد.

وي در خصوص سياست آمريکا در قبال ايران در دوران ترامپ گفت: آمريکا احتمالا وارد جنگ مستقيم با ايران نمي شود و تبليغاتي که در اين خصوص به راه انداخته در راستاي بازار گرمي براي خودشان است تا به متحدان منطقه اي خود قوت قلب بدهند و از اين طريق اقدام به فروش تسليحات نظامي خود به کشورهاي منطقه کنند و اين کشورها را زير سلطه خود حفظ کنند.
 
دکتر اسدی افزود: وزير دفاع آمريکا در اين زمينه آمريکا اعلام داشته است آمريکا وارد جنگ مستقيم با ايران نخواهد شد بلکه متحدان خود را چنان مجهز مي کند که به نمايندگي از آمريکا وارد جنگ با ايران شوند. آمريکا شرايط جنگ با ايران را ندارد و کشورهاي عربستان و امارات را تشويق به انجام اقدامت ايضايي با ايران مي کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: تبليغات و جنجال هايي که آمريکا در خصوص حمله نظامي به ايران مي کند نوعي فشار رواني است و نبايد باور کنيم که آمريکا به واقع مي خواهد وارد جنگ با ايران شود. در حال حاضر عربستان در باتلاق جنگ يمن گير کرده و با به راه انداختن اين جنجال ها عليه ايران به دنبال آن هستند که خروج ابرومندانه اي از جنگ يمن داشته باشند.
 
دکتر اسدی در پایان اظهار داشت: تحرکات اخير نيکي هيلي در سازمان ملل يک نمايش بوده و صرفا يک شوي سياسي بود که اجرا کردند و فاقد اسناد و مدارکي هستند که متعلق به ايران باشد .سازمان ملل نيز عليه اين اقدام دولت آمريکا موضع اتخاذ کرد.   
ارسال نظرات