فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: نباید همه منتظر دولت باشند بلکه باید با مشارکت در طرح‌های موجود راه توسعه همه جانبه کردستان را بیش از پیش فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۴۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی شب گذشته در مراسم مولودی‌خوانی روستای خوشکلان بخش سرشیو این شهرستان اظهار داشت: براساس آمار‌های ارائه شده از سوی مسئولان دولت، امروزه در استان یکهزار و ۷۵۰ روستای آباد وجود دارد که از این آمار تعداد ۹۰۰ روستا جزو روستا‌های برخوردار محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام مردم، مسئولان، نیرو‌های نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران به دنبال توسعه استان هستند، گفت: نباید همه منتظر دولت باشند بلکه باید با مشارکت در طرح‌های موجود راه توسعه همه جانبه کردستان را بیش از پیش فراهم کنیم.

اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع محرومیت‌های بالای استان کردستان نیست

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع محرومیت‌های بالای استان کردستان نیست و لازمه آن مشارکت هرچه بهتر و بیشتر مردم در این زمینه است چراکه با حضور مردم روند توسعه بیش از گذشته فراهم می‌شود.


وی با اشاره به محرومیت‌های مناطق مختلف استان در زمان رژیم استبداد شاهنشاهی عنوان کرد: اقدامات و کار‌های خوبی پس از انقلاب اسلامی در راستای توسعه بخش‌های مختلف از جمله در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی کردستان صورت گرفته است.


این صحیح نیست که بگوییم هیچ کاری در کردستان صورت نگرفته است

سردار رجبی افزود: این صحیح نیست که بگوییم هیچ کاری صورت نگرفته چراکه اقدامات ارزنده و شایسته‌ای از سوی دولت برای مردم این استان صورت گرفته است، اما باید عنوان کرد اگر مشارکت مردم نباشد در هیچ دولتی نمی‌توان شاهد روند روبه رشد توسعه بود.

وی کردستان را یکی از استان‌های محروم در زمان طاغوت عنوان و اظهار کرد: بعد از نابودی رژیم شاهنشاهی مهم‌ترین پیام انقلاب، جاری ساختن اهداف انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، سازندگی و دیگر بخش‌های مرتبط با زندگی مردم به‌ویژه در مناطق محروم بود.

هدف فعالیت جهاد سازندگی ارائه خدمات به روستا‌های محروم کردستان است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان هدف فعالیت جهاد سازندگی را ارائه خدمات در روستا‌ها به‌ویژه روستا‌های مناطق محروم عنوان کرد و گفت: امروزه جهاد سازندگی فعالیت‌های گسترده و قابل قبولی در حوزه‌های سلامت، فرهنگی و عمرانی انجام داده است.

وی بیان کرد: زمانیکه جهاد سازندگی می‌خواست برای ارائه خدمات به مردم استان کردستان اقدام کند اشرار و گروهک‌های معاند از جمله دمکرات و کومله که از صدام حسین دستور می‌گرفتند که خود صدام حسین هم از مزدوران استکبار جهانی بود فرصت ارائه خدمات را از جهادگران گرفتند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن میزان عقب‌ماندگی استان کردستان قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین حرکت‌های اشرار و گروهک‌های معاند کومله و دمکرات سبب شد که بیشتر امکانات موجود را صرف مقابله با تهدیدات موجود کنیم و این فرصت‌های سازندگی را به هدر داد.

وی گفت: امروزه برای رفع محرومیت‌های استان کردستان نیازمند عزمی جهادی و اقدامات میانبری هستیم چراکه اگر بخواهیم همچنان هم پای سایر استان‌های کشور حرکت کنیم، مشکلات گذشته همچنان باقی می‌ماند.

دولت به تنهایی توان رفع محرومیت‌های موجود در کردستان را ندارد

سردار رجبی افزود: دولت به تنهایی توان رفع محرومیت‌های موجود در استان را ندارد بنابراین تمام مردم باید همراه و همگام با مسئولان برای رفع این معضلات و مشکلات موجود قدم‌های خوبی را برداشته و برای توسعه کردستان پیش‌قدم شوند.

وی اظهار کرد: مردم همراه با بخش خصوصی و همگام با نهاد‌های انقلابی و دولتی می‌بایستی هماهنگ و بر طبق برنامه‌ریزی پای کار آمده و با هماهنگی‌های لازم برای رفع محرومیت‌های موجود قدم بردارند.

"همراهی مردم با مسئولان نظام" لازمه رسیدن به توسعه همه جانبه کردستان است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با اشاره به اینکه اگر مردم و مسئولان بتوانند با هماهنگی‌های لازم و بر اساس برنامه‌ریزی فعالیت کنند در سه سال آینده تمام محرومیت‌های بخش سرشیو مریوان رفع می‌شود، عنوان کرد: لازمه رسیدن به توسعه همه جانبه و رفع محرومیت‌های موجود «همراهی مردم با مسئولان نظام» است.

سپاه کردستان به دنبال اجرای طرح‌های زود بازده اشتغالزایی است

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد سد و ادعای راه‌اندازی کارخانه در روستا‌های موجود نیستیم، گفت: سپاه پاسداران به دنبال اجرای طرح‌های زود بازده و مورد نیاز برای احیاء و ایجاد بستر تقویت و توسعه شغل‌هایی بوده که در گذشته در این روستا‌ها وجود داشته است.


سپاه کردستان برای رفع مشکلات بر اساس "نیاز و خواسته‌های مردم" حرکت می‌کند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد گفتمان مشارکت در حوزه محرومیت‌زدایی روستا‌های استان هستیم، اضافه کرد: بر اساس نیاز و خواسته‌های مردم در زمینه رفع مشکلات و موانع رسیدن به توسعه حرکت خواهیم کرد.


وی ادامه داد: طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان کردستان براساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود و اقدامات این حوزه نیز به‌صورت مشارکتی با مردم، خیرین و دولت همراه با کمک‌های سپاه پاسداران به‌عنوان نیرو‌های انقلابی و خادم مردم انجام خواهد گرفت.


محرومیت‌زدایی ۵ دهستان شهرستان مریوان هدف سپاه کردستان است

سردار رجبی تصریح کرد: در راستای محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ۵ دهستان شهرستان مریوان در اهداف این امر قرار گرفته‌اند و باید عنوان کرد که کارآمدی، ادارات و علاقه‌مندی و پیگیری سپاه پاسداران از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه محرومیت‌زدایی به شمار می‌آیند.


وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی «توانمندسازی» در روستا‌های موجود است، اظهار کرد: فعالیت‌های سپاه پاسداران تنها به حوزه عمرانی مربوط نمی‌شود بلکه در سایر حوزه‌های موجود نیز باید روستائیان به توانمندی کامل برسند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان گفت: معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیت روستا‌های موجود و رسیدگی به حوزه نظافت این روستا‌ها با هدف توسعه صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و پر درآمدترین صنعت‌های موجود «امری ضروری» است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات