به همت بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان چهارمین مرحله جمع آوری اقلام مورد نیاز زلزله زدگان کرمانشاه تامین و ارسال خواهدشد
کد خبر: ۸۹۶۵۳۲۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان اظهاررداشت:بدنبال فعالیت‌های انسان دوستانه بسیج سازندگی در بحث امداد رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه تعداد ۱۵۰ چادر جمع آوری هدایا و اقلام ضروری در ۱۹ ناحیه سپاه استان برپا شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با رویکرد تامین اقلام ضروری و مورد نیاز مردم منطقه فعالیت خود را آغازکرده است افزود:باتوجه به اینکه این حادثه در فصل پاییز رخ داد و همچنین زمستان در راه بود تامین وسایل گرمایشی و سرپناه موقت در اولویت کار سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از این رو اقلام گرمایشی مانند بخاری، پتو و چادر به عنوان سرپناه موقت تامین و به دو روستای بانی نار و گزنه از بخش ثلاث بابا جانی سرپل ذهاب ارسال شد

وی خاطر نشان کرد: در جهت تامین خوراک زلزله زد گان نیزاقلامی مانند برنج، روغن، حبوبات، قند، شکر ماکارونی و رب گوجه به صورت سبد کالا ماهیانه در منطقه در حال توزیع است.

وی با اشاره به روحیه نشاط و شادابی در بین کودکان در مناطق زلزله زده این استان گفت: باتوزیع اسباب بازی در این مناطق و برگزاری جشن‌ها و جنگ‌های شادی به ایجاد روحیه امید و نشاط کمک کرده ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت:: مسئله نظافت و بهداشت حادثه دیده گان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست از این رو اقلام ویژه شستشو و حمام در منطقه توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه کار آوار برداری در دو روستای هدف استان که منطقه کاملا سنی نشین است ودو کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد به پایان رسیده است افزود: در این راستا به همت قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی کانکس‌ها پس از فراهم کردن زیرساخت‌ها در محل نصب شده است.

وی ادامه داد: ساخت منزل مسکونی برای زلزله زده گان نیز پیش بینی شده است همچنین برخی منازل هم که قابلیت ترمیم دارند مرمت خواهند شد.

وی بیان کرد: باهدف رسیدگی به وضعیت درمانی حادثه دیده گان تا کنون ۳ تیم جهادگر پزشکی به روستا‌های هدف اعزام که دراین راستا ۱۰۰ نفر نیز ویزیت و خدمات رایگان پزشکی دریافت کرده اند.

وی در پایان گفت:: بسیج سازندگی خدمت رسانی بی منت در اقصی نقاط کشور از شمال تا جنوب را افتخار خود می‌داند، زیرا سپاه همواره در کنار مردم است و این پایبندی برای همیشه حامی آن‌ها وکنارشان خواهد بود.
ارسال نظرات