خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

فقه شیعه غنی ترین فقه است/ تقویت بعد علمی اخلاقی حوزه‌های علمیه

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه هیچ علمی مانند فقه جواهری سخت و مشکل نیست گفت: برای یاد گیری فقه آل الله لازم است درست درس خواند تا به عمق مباحث فقهی رسید.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۰۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، معاونین، مسؤولان و طلاب شرکت کننده در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور از زحمات مدیر حوزه‌های علمیه که برای تعالی حوزه تلاش می کند قدر دانی کرد و افزود: حوزه بعد از تأسیس، توانست عالمان زیادی را در موضوعات مختلف اخلاقی، سیاسی و فرهنگی پرورش دهد و علمای ربانی هم بعد از پرورش خود توانستند خدمت‌های فراوانی به دین و جامعه اسلامی کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فقه شیعه، فقه خاصی است و هیچ مذهبی چنین فقهی ندارد، افزود: دلیل برتری و خاص بودن آن این است که انسان را به خدا می‌رساند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی شاهد اثر گذاری علمای ربانی زیادی بوده که دنبال احیاء امر الهی، ترویج دین و مبانی معرفتی و اخلاقی بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبگی راه راحتی نیست و برای عالم شدن و اثرگذاری در دو جایگاه علمی و تهذیبی زحمات زیادی لازم است کشید و سختی‌ها  را تحمل کرد، افزود: طلبگی اصولی و شروطی دارد از جمله شروط آن، ترقی اخلاص، تهذیب نفس، داشتن اراده و همت بلند است. 

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: امام راحل فقیه و عالمی بودند که در همین حجره‌ها به رشد علمی و اخلاقی رسیدند و توانستند انقلاب را به جهان صادر کنند.

وی با بیان اینکه هیچ علمی به مانند فقه جواهری سخت و مشکل نیست ادامه داد: برای یاد گیری فقه آل الله لازم است درست درس خواند تا به عمق مباحث  فقهی رسید.

وی با بیان اینکه بصیرت و دشمن شناسی ازمسائل مهم در دوران اخیر است و هر طلبه‌ای لازم است دشمن شناس، آگاه به زمانه و با بصیرت باشد، افزود: اگر طلبه‌ای دارای این خصوصیات باشد فرد موفقی در جامعه خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید قدر فرصت‌ها را دانست و برای احیاء دین تلاش کرد، برشب زنده داری و احیاء حوزه‌ها در مباحث علمی و اخلاقی تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار