خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه در اختتامیه المپیاد طلاب اعلام کرد

طراحی ۲۰ برنامه برای ارتقاء علمی مدارس علمیه و مراکز استان‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید به نقطهای برگردیم که در شهرها و استانها چهرههای بزرگ و الگوی‌های علمی وجود داشته باشد و همه چیز در نقطه معینی متمرکز نشود و مدیریت حوزه برای اجرای این محور، ۲۰ برنامه را طراحی کرده تا به تدریج شاهد ارتقاء علمی شهرها و مراکز باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۹۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و طلاب شرکت کننده در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور با آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه در پرتو ارشادات و رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید در تلاش است گام‌هایی برای موفقیت و تعالی حوزه‌ها بردارد و برنامه‌های گذشته که برای رشد حوزه طراحی شده بود را تکمیل و برنامه‌های جدید را طراحی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در ارتقاء حوزه یکی از مهمترین مسائل تقویت، ارتقای علمی، اخلاقی، تهذیبی، بصیرتی و معرفتی حوزه‌های علمیه است. مجموعه برنامه‌های متعددی که برای ارتقاء حوزه طراحی و در حال اجرا است یکی از آن برنامه‌ها و محورهای طراحی شده ارتقاء علمی استان‌ها و شهرستان‌ها است.

امام جمعه قم افزود: باید با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید به نقطه‌ای برگردیم که در شهرها و استان‌ها چهره‌های بزرگ و الگوی‌های علمی وجود داشته باشد و همه چیز در نقطه معینی متمرکز نشود و مدیریت حوزه برای اجرای این محور، 20 برنامه را طراحی کرده تا به تدریج شاهد ارتقاء علمی شهرها و مراکز باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: برای ارتقاء علمی به دنبال این هستیم که رشته‌های متناسب دنیا را در مراکز مهم شهرها و استان‌ها توسعه دهیم، درس‌های خارج رسمیت پیدا کند و طرح‌های دیگر در این زمینه دنبال شود.

آیت الله اعرافی گفت: در طراحی جدید بر اساس منویات رهبر انقلاب و مراجع تقلید به دنبال تقویت و ارتقای بنیه علمی حوزه و قلمرو فقاهت هستیم، در این ارتباط از جمله فعالیت‌ها، شناسایی استعدادهای برتر و تقویت و حمایت از استعدادهای و نخبگان، برگزاری جشنواره‌های علمی و جشنواره دیگر و مسابقات علمی است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: ویژگی مسابقات علمی حوزه این است که در این مسابقه علمی همه طلاب در سطوح مختلف در آزمونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از این طریق زمینه درخشش افراد ممتاز فراهم می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهارکرد: راه درازی پیش روی حوزه و نخبگان است و در شرایط بسیار حساسی از لحاظ نیاز بی پایان دنیا و پاسخ به نیاز نظام و انقلاب قرار داریم و به همین دلیل لازم است، جوانان و نخبگان حوزه، نگاه به افق‌های بلند و آینده نظام و انقلاب داشته باشند تا بتوانند با نگاه به افق‌های آینده پاسخگوی نیازها باشند.

وی افزود: امروز جامعه، نظام و انقلاب و دنیا نیازمند مفسران و عالمانی است که در همه ابعاد به نیازها پاسخ دهند و این هدف بزرگی است که باید از خدا کمک گرفت و با رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع به آن اهداف رسید.

ارسال نظرات