خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

مسئولان رویه کم‌‌کاری و غفلت از منویات رهبری را تغییر دهند

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان رویه کم‌‌کاری و غفلت از منویات رهبری را تغییر دهند و برای حل مشکلات گام بردارند.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۶۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و مسئولانی که هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات مردم کشور ندارند، زمینه نزول عذاب الهی را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایت معصومین (ع)، تاکید کرد : فساد و گناه در زمین و غفلت از یاد خداوند برکات و خیرات در زمین را از بین برده و باعث نزول عذاب الهی می‌شود.

قریشی ادامه داد: در جامعه کنونی، باید دست خائنان و دزدان از سیستم مدیریتی کشور کوتاه شود، تا زمانی که مدیران و مسئولان کشور به منویات و رهنمود‌های گره‌گشای رهبری عمل نکنند، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

خطیب جمعه ارومیه عنوان کرد: اعمال و رفتار انسان‌ها، در اتفاقات و حوادث عالم هستی تاثیرگذار است؛ در جامعه کنونی نیازمند توجه به پروردگار در تمام امور الهی هستیم زیرا آشتی با خداوند نعمات الهی را نازل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به کم شدن بارش‌ها در استان، یادآور شد: باید تمام مردم آذربایجان‌غربی برای رفع خشکسالی در استان، از درگاه الهی درخواست بارش نزورات الهی کنیم.

وی با اشاره به ۵ دسامبر روز جهانی خاک، تصریح کرد: در ایران سالانه بیش از ۲ برابر میانگین جهانی خاک کشور نابود شده که بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر عدم تشکیل شورای عالی خاک، اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال از ارائه لایحه تشکیل شورای عالی خاک در کشور گذشته و  کم کاری و فراموشی نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی مانع از تشکیل این شورا در کشور شده است.

قریشی اظهار کرد: مدیران اهتمام ویژه‌ای در حفظ و نگهداری خاک کشور داشته باشند زیرا بعد نابودی و از بین رفتن خاک، با مذاکره با دشمنان و قراردادهایی چون برجام، نمی‌توان خاک به کشور وارد کرد.

وی با اشاره به میلاد حضرت عیسی (ع)، بیان کرد: چهارم دی ماه مصادف با میلاد جضرت عیسی (ع) بوده و مسلمانان به تمام پیامبران الهی ایمان دارند‌؛ تمام پیامبران الهی معصوم بوده و دین اسلام به تمام پیامبران و ادیان الهی احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به معاد در روز قیامت، تصریح کرد:  تمام موجودات و انسان‌ها در روز قیامت از قبور خود خارج شده و در محضر پروردگار متعال حاضر خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان نظارت الهی در تمام امور انسان‌ها، خاطرنشان کرد: روز محشر از تمام اموری که انسان‌ها در خفاء انجام داده‌اند سوال پرسیده شده و مردم در روز قیامت در برابر تمام اعمالی که حتی در خفا انجام داده‌اند پاسخگو خواهند بود.

قریشی با تاکید بر لزوم شاد کردن خانواده، عنوان کرد: مسلمان مومن باید از غمگین کردن خانواده خود اجتناب کرده و محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند شاد کردن مومنان است.

ارسال نظرات