خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

جانبازان ‌ما نه یک ‌بار بلکه با رنج‌هایی که کشیدند صدها بار شهید شده‌اند

امام جمعه همدان با تبریک و تسلیت شهادت «علی خوش لفظ» گفت: جانبازان ‌ما یک ‌بار شهید نشدند این عزیزان‌ با رنج‌هایی که کشیدند صدها بار شهید شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۰۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

جانبازان ‌ما نه یک ‌بار بلکه با رنج‌هایی که کشیدند صدها بار شهید شده‌اندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت اله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در ‌نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: برخی از‌کارهای انسان ٬ چه خوب و‌ چه بد٬ بسیار کوچکند اما اثر بسیار بزرگی دارند که انسان‌ها از آن غافل‌اند و‌ توجهی به آن ندارند.

وی ‌تصریح کرد: گاهی یک خوبی در ظاهر بسیار کوچک است اما تاثیرش بسیار زیاد است و ‌بالعکس گاهی یک‌ کار ناپسند به‌ ظاهر کوچک، عواقب بسیار بزرگ ‌و‌ خطرناکی را به بار می‌آورد.

امام‌ جمعه همدان گفت: گاهی انسان با یقین 100 درصد به حقیقت می‌رسد اما متاسفانه‌ گاهی با ظن، احتمال و اهتمام در نظر خود به حقیقت می‌رسد که بدون شک در این حال به‌دنبال یقین نرفته و‌ بر اثر احتمالات خفیف حرف می‌زند که فتنه‌های بزرگی را به بار می‌آورد.

طه‌محمدی به اهمیت به یقین رسیدن در خصوص یک‌ حقیقت و‌ دوری از ظن و گمان اشاره کرد و افزود: در‌ قرآن کریم ده‌ها آیه در خصوص ظن خوب و‌ بد آمده است که نشان از اهمیت آن‌  دارد که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: تجزیه و تحلیلی که خارج از تقوا و‌ بر اثر ظن بد است موجب فتنه‌های بزرگی ‌می‌شود و ‌در این راه ایمان و‌ آبروی بسیاری بر باد می‌رود.

نماینده ولی فقیه در همدان به تشریح سوظن و‌ عواقب ناشی از آن پرداخت و ابراز کرد: سوظن نوعی بدگمانی است که گرچه به ظاهر مسئله‌کوچکی است اما تاثیرات منفی بسیاری در زندگی انسان‌ها دارد.

طه محمدی به بدگمانی انسان‌ها به ائمه و‌ خداوند اشاره کرد و افزود: گاهی سوظن به اندازه‌ای پیشرفت می‌کند که متاسقانه ‌انسان‌ها نسبت به امامان٬ ‌پیامیران و ایمان دچار سو ظن می‌شوند. به عنوان مثال در امر‌ ازدواج ‌نقش خداوند را نادیده می‌گیرند و ‌تنها به مادیاتی نظیر شغ،٬ خانه و غیره توجه ‌می‌کنند که این امر نوعی‌ سوظن‌ به خداوند است.

وی‌تصریح کرد: برخی موارد نیز وقتی فردی دعایی می‌کند، حاجتی می خواهد که ‌مستجاب نمی‌شود دچار سو‌ظن‌ نسبت به خداوند و‌ائمه می‌شود در حالی‌ که او ‌نمی‌داند که شاید رسیدن به حاجت و‌ خواسته‌اش موجب نابودی او شود و‌ نرسیدن به آن حاجت برایش بهتر است.

امام‌ جمعه همدان گفت: چون اسیر نفس اماره ‌هستیم‌، می‌خواهیم آنچه را که ‌می‌خواهیم همان بشود و اگر نشود نسبت به خداوند و‌ ائمه بدگمان می‌شویم که نتایج بسیار خطرناکی به‌ همراه دارد.

وی‌ در دومین خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک و تسلیت شهادت «علی خوش لفظ» به همه مردمان شهید پرور همدان گفت: جانبازان ‌ما یک ‌بار شهید نشدند این عزیزان‌ با رنج‌هایی که کشیدند صدها بار شهید شده‌اند.

طه محمدی به عنایت ویژه مقام معظم‌ رهبری نسبت به‌ شهید «خوش لفظ» اشاره کرد و گفت: شهید «خوش لفظ» یک بار شهید نشده، بلکه با هر رنجی که تحمل کرده‌ یک‌بار شهید شده است.

وی‌ به مراسم‌ تشییع جنازه شهید «خوش‌لفظ» اشاره کرد و‌ افزود: هرکس که به منظور درک‌ ثواب تشییع جنازه آمده است خداوند عنایت‌ ویژه‌ای را به ‌او‌ خواهد کرد.

همچنین در ادامه فرزند شهید «خوش‌لفظ» متنی را خطاب به پدر گرانقدر خود قرائت کرد.

انتهای ‌پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار