معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در مسئله اقتصاد مقاومتی فرمایشات مقام معظم رهبری به درستی شنیده نمی‌شود لذا ضرورت می‌یابد تا استاد انقلابی سخنان و مطالبات رهبری را در دانشگاه‌ها تبیین کنند.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۹۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام مجید قریشی امروز در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های سراسر کشور که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حائری اظهار داشت: آیت‌الله حائری شیرازی از روحانیون نادر و برجسته ما بودند و به شما دبیران مرکز هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور توصیه می‌کنم کتاب‌ها و ادبیات ایشان را در دانشگاه مطرح کنید.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در مسئله اقتصاد مقاومتی فرمایشات مقام معظم رهبری به درستی شنیده نمی‌شود. ما به لحاظ منابع و ثروت غنی هستیم، ولی چشممان به بیگانه است. اینجاست که ضرورت می‌یابد تا استاد انقلابی سخنان و مطالبات رهبری را در دانشگاه‌ها تبیین کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی در نهاد رهبری افزود: غرب به دنبال این است که دانشجویان هویت خود را پایمال کنند. ما باید در خط فکر‌ی خود به دنبال منفعت ملی خود باشیم و استاتید حوزه و دانشگاه نیز باید این امر مهم را نهادینه کنند.

وی اذعان داشت: متاسفانه برخی افراد داخل کشورمان میی‌گفتند دنیای آینده دنیای مذاکره است نه موشک این در حالی است که در قضیه برجام فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرا می‌شد امروز با این مشکلات روبه‌رو نمی‌شدیم، اما این تعهد گرفته نشد و اعتماد کردند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشگاهیان که فرمودند: مشکلاتی وجود دارد که گره علمی دارد و ما در فهم مدیریتی کشور دچار مشکل هستیم، ابراز داشت: گاهی برای حل مشکلی نیازمند یک کار علمی و پژوهشی هستیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جای نشست‌های عمومی نشست‌های تخصصی برگزار کنیم.

این مقام مسئول اشاره داشت: گاهی به دولت و اقدامات کم و ضعیف آن، اعتراض داریم، اما باید این را بدانیم گره‌های علمی را دانشگاهیان باید باز کنند. ما اکنون نماینده اقتدار و علم هستیم و بعد از ۴۰ سال به زمینه دولت سازی رسیده ایم.

قریشی در ادامه سخنان خود بیان داشت: زمانی که حرف از منافع ملی می‌شود بدین معناست که این منافع با هویت ملی و انقلابی ما در تعارض نباشد و اگر جایی برای رسیدن به منافع، هویت ملی و انقلابی خود را زیر پا بگذاریم راه را اشتباه رفته‌ایم.

وی تاکید کرد: باید نخبگان را در مسیری هدایت کنیم که هویت را به نفع منفعت پایمال نکند چرا که این خط دشمن است.

وی عنوان داشت: گاهی علاقه و خواسته مخاطب را متوجه نمی‌شویم و این یک آفت است چرا که اگر از دغدغه‌های آن‌ها باخبر شویم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی در نهاد رهبری با تاکید بر اینکه با اشاره به اینکه مسئله مخاطب‌شناسی در دانشگاه باید دنبال شود اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید کردند بی‌تفاوتی به مقوله هنر آسیب‌هایی را در تشکلات اسلامی ایجاد کرده است. بایستی ادبیات ما در دانشگاه متناسب با علاقه‌مندی مخاطب ما باشد چرا که امروز به صورت مستقیم به سمت ریشه‌ها رفتن سبب پس زدن او می‌شود بنابراین باید از شاخه‌ها شروع کرده و آرام آرام به سمت ریشه‌ها حرکت کنیم.

وی به مسئله حجاب به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برخی روشنفکران معتقدند حکومت باید خود وارد شود و حجاب را اختیاری کند. می‌گویند همانطور که مسئله ماهواره را نتوانستید حل کنید باید بگوییم حجاب اجباری نیست و ان را باید کنار بگذاریم.

قریشی خاطرنشان کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری در جلسه‌ای درباره آسیب‌های اجتماعی فرمودند: بحث حجاب و عفاف مهم است، زیرا در نظام اسلامی تجاهر به گناه به نحوی که تشویق آمیز باشد گناه است و اگر امام اجبار نمی‌کرد اکنون وضع ما بدتر از اروپا بود.

وی در پایان خطاب به استادان حوزه و دانشگاه حاضر تاکید کرد: شما دلسوزان انقلاب هستید. ستون‌های اسلام و جامعه را حفظ کنید. اهل تقوا باشید و تاثیر این تقوا به رستگاری رسیدن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها