فرماندار عجب شیر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: چهار هزار دانش آموز این شهرستان در مقاطع ابتدایی و اول متوسطه با کمبود 10 مدرسه مواجه هستند.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۸۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدشمس الدین مراثی اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در پایه ابتدایی سبب افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس، دوشیفته شدن مدارس و مسافت زیاد بین خانه و مدرسه برای دانش آموزان به ویژه در مناطق کم برخوردار عجب شیر شده است.

10 مدرسه کمبود عجب شیر در مقاطع ابتدایی و متوسطه
وی افزود: در حال حاضر چهار مدرسه شش کلاسه با اعتبار 47 میلیارد ریال در عجب شیر و روستاهای هرگلان، نانسا و خضرلو با گنجایش 700دانش آموز در دست ساخت است که در سال 97 بهره برداری می شود.
مراثی با اشاره به اینکه در شهرستان عجب شیر 50 مدرسه با طول عمر بالای 35 سال وجود دارد افزود: این مدارس برای دانش آموزان امن نیست رس مکان امنی برای دانش آموزان نیست.
وی اظهار کرد: 115 مدرسه در پایه مختلف در شهرستان عجب شیرفعال است که در 92 مدرسه دولتی با 9 هزار و 553 دانش آموز و بقیه غیر دولتی هستند.
مراثی به آمار 11 هزار و607 نفری دانش آموزان در پایه مختلف مدارس عجب شیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان 607 کلاس درس دارد که این فضا پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست.
فرماندار عجب شیر همچنین از تجهیز 60 درصد از مدارس شهرستان با 40 میلیارد ریال اعتبار به سامانه گرمایشی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در سالجاری هفت مدرسه شهرستان به سامانه گرمایش مرکزی تجهیز شده اند که برای اینکار بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مراثی اظهار کرد: در این بین 30 درصد از مدارس شهرستان فاقد سامانه گرمایشی استاندارد هستند و با توجه به سردسیر بودن منطقه، نیاز است این مدارس نیز هر چه سریع تر به سامانه گرمایشی استاندار تجهیز شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها