خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به رشد شتابان فناوری و سرعت تحولات علمی در دنیا، گفت: موضوع پژوهش در دانشگاه‌ها باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد و دانشگاه‌ها در کنار تولید علم که رسالت ذاتی آنهاست، به بحث به‌روز کردن تکنولوژی نیز اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۸۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش اظهارکرد: در گذشته برنامه‌های توسعه متناسب با سرمایه‌های مادی طراحی می‌شد، اما امروز در دوره بسیار حساسی هستیم که توسعه به دست نیروهای متفکر صورت می‌گیرد.
وی افزود: ما کارخانه‌هایی داریم که بعد از 30 سال فعالیت، میزان فروش آنها در یک ماه به 20 میلیارد تومان هم نمی‌رسد؛ اما امروز با استفاده از فناوری، شرکتی ایجاد شده است که بدون داشتن هیچ‌گونه سرمایه مادی، 10 هزار میلیارد ریال در بازار بورس ارزش‌گذاری شده است.
خدابخش با اشاره به اینکه نمونه‌هایی از این دست نشان می‌دهد که ما باید در همه عرصه‌ها به موضوع فناوری ورود پیدا کنیم؛ گفت: در آینده کسانی موفق خواهند بود که توانایی کار با ابزارهای فناورانه را داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تحولات بسیار بزرگ در حوزه پژوهش و فناوری، گفت: برای اینکه از قافله تکنولوژی عقب نمانیم ناچاریم که فناوری‌های خود را به‌روز کنیم؛ امروزه عمر فناوری‌های جدید در علوم پزشکی به سه تا چهار سال می‌رسد.
خدابخش خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما مجبورند که خود را با فناوری روز تطبیق دهند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وجود اساتید ارزشمندی که برخی از آنها جزو نخبگان بین‌المللی هستند ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دانشگاه ربع رشیدی در 700 سال قبل مرکز آموزش علوم پزشکی بود، گفت: موضوع طبابت و علوم پزشکی در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی باید با توجه به این سابقه تاریخی مدیریت شود و با شناختی که از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس فعال و پرجنب‌وجوش آن داریم این دانشگاه ظرفیت مناسب برای دست‌یابی به استانداردهای بین‌المللی در حوزه پژوهش و فناوری را دارد.
در این آیین از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجلیل شد.
استاندار آذربایجان شرقی بعد از این مراسم، به همراه جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بخش دیالیز 122 تخت‌خوابی و بخش پیوند اعضای بیمارستان امام رضا(ع) و همچنین مرکز رصد سلامت منطقه 2 کشور واقع در ساختمان مرکزی این دانشگاه دیدن کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها