معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی گفت: در سال جاری ۳۴۵ کمک‌هزینه جهیزیه به مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۰۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدرضا شایسته‌جو معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه کمیته امداد در سرفصل‌های متنوع به مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه می‌کند، گفت: کمیته امداد یکی از وظایف خود را رسیدگی به دختران و پسران در آستانه ازدواج می‌داند که بر همین اساس ارائه کمک‌هزینه ازدواج را دستور کار قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۵ کمک‌هزینه جهیزیه به مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است، گفت: در سال جاری تاکنون یک میلیاردو ۲۷ میلیون تومان بابت کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی اختصاص داده شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۳ نوعروس و ۲۶۰ داماد تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در نوبت دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج هستند.

شایسته‌جو برگزاری دوره‌های آموزشی را اقدامی مؤثر برای آشنایی نوعروسان با اصول و مهارت‌های زندگی عنوان و مطرح کرد: نوعروسان قبل از دریافت کمک‌هزینه ازدواج از مشاوره و دوره‌های آموزشی با مضامین ازدواج آگاهانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های همسرداری بهره مند می شوند.

وی در ادامه با تأکید بر حمایت از خانوار‌های تحت حمایت به‌خصوص زنان سرپرست خانوار افزود: در حال حاضر۲۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد مرکزی بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان ادامه داد: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح خداپسندانه کوثر یک یا چند قلم از اقلام جهیزیه و یا یک سری کامل جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اهدا کنند.

شایسته‌جو همچنین به دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان این نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: معافیت مددجویان برای یک‌بار از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز بر اساس الگوی مصرف از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، فاضلاب، برق، گاز و هزینه پروانه ساخت معاف شدند که از تعداد خانوارهای تحت حمایت که از معافیت هزینه انشعابات بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: از این تعداد خانوار نیز ۲۲۰ خانوار در مناطق محروم و ۵۲۵ خانوار در سایر مناطق ساکن هستند.

شایسته‌جو در ادامه مقاوم‌سازی و ساخت منازل روستایی و شهری، احداث حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: تأمین مسکن مناسب برای مددجویان نیازمند همکاری خیران است و کمیته امداد با اجرای طرح رضوان به‌منظور تأمین مسکن نیازمندان، زمینه این مشارکت را فراهم کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه منابع کمیته امداد برای برطرف شدن تمام نیازهای محرومان محدود است، خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و یا اجرای کد #۰۸۶*۸۸۷۷*از طریق تلفن همراه و شرکت در طرح‌های کمیته امداد در کمک به محرومان مشارکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات