باید هنر ارزشمند صنایع دستی کشور و استان، به سایر کشورها صادر شود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، فرهنگ کشور نیز به خوبی در سایر نقاط دنیا معرفی شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۸۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: تمامی مسئولان و متولیان باید برای تحقق ماده 13 قانون کار و رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار در تمامی فضاهای کاری اقدام کنند.

اسداله درویش ‌امیری افزود: وجود دیدگاه های متفاوت، برخی اختلاف نظرها و گاهاً به چالش کشیده شدن مسائل، نشان از تحرک جدی دولت و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است.

وی اظهار داشت: میزان بیمه شدگان اجباری استان از مرز 110 هزار نفر عبور کرده که این شرایط، نشان از شرایط مناسب اشتغال و رونق اقتصادی در استان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همکاری اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با دبیرخانه آن بسیار ضروری است، تصریح کرد:  ضروری است میزان مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کنار عملکرد دستگاه‌ های عضو، بررسی شود.

اسداله درویش ‌امیری گفت: به هر میزان تعداد و تنوع افراد حاضر در جلسات بالا باشد، می توان از ظرفیت بخش خصوصی استان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، بهره لازم را برد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع دستی، سال های بسیار طولانی است که همراه ملت ایران است و ریشه در تاریخ، فرهنگ و هویت ملت ایران دارد، بنابراین می توان گفت که این مقوله، کم هزینه ترین و بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در جامعه است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی، نیازمند توسعه صادرات به کشورهای دیگر است، اظهار داشت: باید هنر ارزشمند صنایع دستی کشور و استان، به سایر کشورها صادر شود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، فرهنگ کشور نیز به خوبی در سایر نقاط دنیا معرفی گردد.

اسداله درویش ‌امیری افزود: متاسفانه شرایط  ایجاد شده برای صنایع دستی کشور در قبل از سال 92 موجب شد برخی از رشته های صنایع دستی به خوبی احیا نشود و از مسیر فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حذف گردد.

 

 

ارسال نظرات