دیدار جمعی ار علمای شیعه و سنی با آیت الله بروجردی در قم

جمعی از علمای شیعه و سنی استان با آیت الله بروجردی در قم دیدار کردند

با هدف تقریب مذاهب جمعی از علمای شیعه و سنی استان با آیت الله بروجردی در قم دیدار کردند
کد خبر: ۸۹۶۴۹۶۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

آیت­ الله العظمی حاج­ آقا حسین طباطبایی بروجردی در این دیدار که در استان قم برگزارشد اظهار داشت: مسلمانان امتی واحده هستند که تنها نژاد و رنگ پوست ومحیط جغرافیایی آنها را از هم جدا کرده است اما این امت واحده اشتراکات فراوانی از جمله قبله مشترک و کتاب آسمانی بنام قرآن کریم دارد.


وی افزود:اعتقاد به پیامبر اکرم (ص) یکی از مشترکات مسلمانان است و ایشان به عنوان یک الگو در برابر حوادث جهان اسلام ملاک قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پبروان پیامبر اکرم (ص) آراء و اندیشه های متفاوتی داشتند اما در زمان جنگ های ایشان در یک صف قرار می گرفتند و برای پیروزی اسلام جانفشانی می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام رنگ و نژاد نمی تواند عاملی برای برتری انسانها باشد بلکه ایمان و تقوا و عمل به دستورات الهی
ملاک قرار گرفته است.

آیت­ الله العظمی حاج­ آقا حسین طباطبایی بروجردی گفت: در کشور مان ایران مذاهب مختلفی از جمله یهود، مسیحی ،زرتشت ، کلیمی و شیعه و سنی وجود دارد که تنها در برخی عقاید باهم اختلاف دارنداما این اختلاف سبب نشده که نتوانند در کنار همدیگر زندگی کنند.

وی افزود: در یک جامعه اسلامی اختلافات تحمل می شودو احترام ، محبت و صمیمیت جای دشمنی رامی گیردتا هیچ کس نتواند از این اختلاف به نفع خود سود ببرد.

وی تصریح کرد: در جموری اسلامی ایران اقوام و مداهب مختلف فارغ از تبعیض وبی عدالتی از حقوق شهروندی یکسانی برخوردارند.

وی با اشاره به حوادث و جنایاتی که بر علیه مسلمانان در جهان اسلام رخ می دهد گفت: در میانمار، افراطیون وارد منازل مسلمانان می شوند و زن و کودک و اهالی آن خانه را جلوی چشم دیگران به آتش می کشند و می سوزانندو عده ای هم تماشا می کنند.

آیت­ الله العظمی حاج­ آقا حسین طباطبایی بروجردی افزود: این حوادث در حالی اتفاق می افتد که جوامع بین المللی در مقابل این جنایتها سکوت اختیار می کنندو سوال اینجاست که چه کسی از مسلمان حمایت کرده و یا باید حمایت کند.

وی تصریح کرد:امروز مسلمانان با جمعیت یک میلیاردنفری در مقابل صهیونیسم و یهود مظلوم واقع شده اند و در سایه این مظلومیت
مسلمانان فلسطینی از خانه و سرزمین شان بیرون رانده شدند

ارسال نظرات