رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و جمعی از استادان این دانشگاه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و گرامیداشت روز حوزه و دانشگاه به دیدار امام جمعه شهرستان ماکو رفتند.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۶۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و جمعی از استادان این دانشگاه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و گرامیداشت روز حوزه و دانشگاه عصر روز ۲۷ آذرماه به دیدار امام جمعه شهرستان ماکو رفتند.

در این دیدار سیف الدین آب برین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو ضمن تبریک این روز گفت: این روز فرصتی برای استحکام هرچه بیشتر ارتباط حوزه و دانشگاه است اگرچه تاکنون هم همینطور بوده است.

در این دیدار حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو ضمن خیرمقدم به رئیس واحد بین الملل ماکو واستادان ، از زحمات استادان که در مکان‌های مقدس در طول سال برای تعلیم و تربیت و سایر حوزه‌ها زحمت می‌کشند قدردانی کرد.

رنجبری اظهار امیدواری کرد که روز وحدت حوزه و دانشگاه مایه خیر و برکت برای همه دانشگاهیان باشد وی با اشاره به شهادت آیت الله دکتر شهید مفتح که هم در دانشگاه و هم در حوزه فعالیت داشتند گفت : دکتر مفتح با قابلیت های خود توانست دو حوزه تاثیرگذار جامعه را به همدیگر پیوند دهد.

وی با اشاره به توطئه استکبار و دشمنان افزود : استکبار و دشمنان از قدیم سعی دارند جامعه روشنفکران جامعه و دانشگاهیان را در مقابل هم قرار دهند و به جامعه چنین القا می‌کنند که روحانیون در حوزه های علمی سواد علمی ندارند و فقط می توانند قرآن بخوانند و موعظه کنند و در طرف دیگر در مورد دانشگاه ها هم اظهار می دارند ، دانشگاهیان ایمان و پایبندی به دین ندارند و به نوعی می‌خواهند دوبال تاثیرگذار در جامعه که موتور محرک اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی هستند در مقابل همدیگر قرار دهند و بین آنها شکاف ایجاد کنند و باید اعتراف کرد متاسفانه در برخی موارد موفق به این کار می‌شوند لذا اگر اتحاد صمیمیت و مهربانی در بین این دو حوزه باشد دشمنان نخواهند توانست به مقاصد شوم خود برسند.

رنجبری با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه مثل هم به تکنولوژی علاقه مند هستند و دارند یک راه مشترک را طی می‌کنند تاکید کرد : این اتحاد باید اتحاد در تکلیف و مسئولیت در جامعه باشد و هردو دارند در جامعه به وظایف خود عمل می‌کنند وباید اتحاد این دو حوزه به حدی برسد که بتوانند انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی یعنی امام زمان (عج) تحویل دهند.

رنجبری با ابراز خرسندی از حضور روحانیون در دانشگاه گفت : امروزه شاهد حضور پررنگ روحانیون در سمت مدرس و سایر پست های کلیدی در دانشگاه ها هستیم و در مقابل در حوزه های علمیه احساس نیاز به علم های جدید مانند مدیریت ،روانشناسی، زبان خارجی ،جامعه شناسی می شود و خوشبختانه تعدادی از اساتید این رشته دانشگاه در حال تدریس کردن در حوزه می باشند.

ارسال نظرات