خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در لشکر 14 امام حسین (ع):
عده ای از اعراب به محضرپیامبر((صلی الله علیه وآله )) رسیدند وچون طمع به کمک مالی داشتند ،اظهار داشتند که شهادتین گفتند ودر گذشته هم سر جنگ با پیامبر نداشتند، لذا سهم بیشتری می خواستند .(در صورتیکه ایمان قلبی به اسلام نداشتند)
کد خبر: ۸۹۶۴۹۴۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزرش خبرگزاری بسیج از اصفهان، جلسه قرآنی نور مبین در محل حسینیه ثارالله لشکر14 با حضور کارکنان رسمی و وظیفه پیرامون شرح نزول آیات، سوره حجرات برگزار گردید.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر14 امام حسین(علیه السلام) گفت: خداوند در سوره حجرات می فرماید،عده ای فقط اسلام آورده اند ولی ایمان ندارند و اسلام به شهادتین است ولیکن ایمان به اعتقاد و باور است فلذا این دو با هم متفاوتند.

وی تصریح کرد: اسلام ظاهر است، اما ایمان یک امر قلبی است وصرف گفتن شهادتین نیست و اسلام به وسیله خونها حفظ می شود.
حجت الاسلام موسوی پایداری در ایمان را درگرو چند چیز بیان کرد، 1-تقوای الهی ،چنانچه حضرت امام صادق(علیه السلام) می فرماید تقوای الهی، ایمان را حفظ می کند.
.2-استمداد از خداوند، همانطور که خودش به ملائک می فرماید به بندگان بگویید من (در دوراهی ها ومشکلات)با شما هستم و آنهایی که ایمان آورده اند را یاری میکنم تا در ایمانشان شک و تردیدی ایجاد نشود.
3-الگو گرفتن از تاریخ که خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می فرماید ما اخبار گذشته ها وپیامبران پیشین را بیان کردیم وهدف داستان سرایی نبود بلکه خواستیم تا دل تو قرص شود و بدانی که عامل رستگاری و عاقبت به خیری و یا عدم عاقبت به خیری انسانها چه بوده است.
وی در پایان یادآور شد: افراد مومن کسانی هستند که وقتی می خواهند کاری انجام دهند فقط به خدا توکل کنند و اطمینان دارند که خدا آنها را یاری می کند و معنی توکل نیز حقیقتا این می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها