مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

یکی از علت‌های شایع نابینایی، تنبلی چشم است

یکی از علت‌های شایع نابینایی همین موضوع تنبلی چشم است و خوشبختانه سال گذشته توانستیم 42 هزار نفر را غربالگری بینایی کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۴۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال تعهد ایجاد ۴۶۲ شغل به بهزیستی استان زنجان ابلاغ شده گفت: برخی دستگاه‌ها به قانون استخدام ۳ درصد از معلولان عمل نکردند.

محمد محمدی قیداری افزود: پیشگیری از استراتژی‌های مهم سازمان بهزیستی به‌شمار می‌رود و طرح‌های مختلفی در این راستا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تلاش می‌کند نسبت به پیشگیری از معلولیت‌ها اهتمام داشته باشد، اظهار داشت: 50 درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنیتکی است و اگر مردم به موضوع پیشگيری اهمیت بدهند می‌توان درصد بیشتری از معلولیت‌ها را کاهش داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به برنامه غربالگری دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: امسال غربالگری ژنتیکی برای 2 هزار دانش‌آموز در سطح استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری غربالگری زوجین پیش از ازدواج است، عنوان کرد: قانون برنامه ششم ماده 75 این موضوع را در جامعه اجباری کرده و این کار را شبکه‎‌های بهداشت در سطح شهر به عهده گرفتند که از ازدواج‌های پرخطر جلوگیری می‌کند و تاکنون 960 زوج زیر پوشش قرار گرفتند.

محمدی قیداری به مشکل تنبلی چشم اشاره کرد و افزود: یکی از علت‌های شایع نابینایی همین موضوع تنبلی چشم است و خوشبختانه سال گذشته توانستیم 42 هزار نفر را غربالگری بینایی کنیم.

 

 

ارسال نظرات