تحريم‌هاي اقتصادي امروز نتيجه فتنه 88 است و بايد از حوادث گذشته درس گرفت. اين مطلب را حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير سابق اطلاعات روز گذشته و در جلسه بازخواني فتنه 88 و حماسه 9 دي در خرم آباد عنوان كرد و افزود: فتنه سال 88 يك حادثه عادي و معمولي نبود، بلكه حادثه‌اي در حد و اندازه براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران بود.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۹۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
 
 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصلحی گفت: در اسلام توجه و برگشت به تاريخ جايگاه بلندي دارد و از اين رو قرآن توجه ويژه‌اي به اين موضوع داشته و با وجود گذشت يك هزار و 400 سال از آغاز اسلام، بشر هنوز به تمدن اسلامي با تمام موانع پيش‌ رو نرسيده است. وزير سابق اطلاعات با بيان اينكه خداوند متعال در قرآن كريم و در سوره يوسف به بيش از 140 نكته فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي اشاره كرده است، افزود: حتي موضوع اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري فرمودند نيز در سوره يوسف نيز آمده است. 

‌    
اقتصاد مقاومتي را به بازي گرفته‌اند!
 
وي تصريح كرد: وظيفه رهبري تبيين و تدوين سياست‌هاي كلي نظام است و ايشان در هيچ محوري به مسائل بي‌توجه نبودند اما آيا امروز برخي با اين سياست‌ها و اقتصاد مقاومتي بازي نمي‌كنند؟ مصلحي افزود: آيا وضعيت قاچاق متناسب با اقتصاد مقاومتي است؟ آيا قاچاقي كه از مرز‌هاي روشن به كشور ورود مي‌كند با مقابله با تحريم‌ها سازگار است؟ وزير سابق اطلاعات يادآور شد: بحث اقتصاد مقاومتي كه رهبري براي مقابله با توطئه‌هاي سه سرويس اطلاعاتي بيگانه تدوين كردند، تنها راه مقابله است. مصلحي يادآور شد: امروز طراحي دشمنان تنها در عرصه اقتصادي است و تنها راه متوقف كردن ايران را مقابله اقتصادي مي‌دانند و روي اين مسئله سرمايه‌گذاري كرده‌اند و متأسفانه عوامل داخلي نيز با آنها همكاري مي‌كنند. 
‌    
برخي دنبال ايجاد فضاي اشرافي هستند
 
وزير سابق اطلاعات با طرح اين سوال كه اگر تحريم هستيم و نمي‌توانيم كارخانه‌هاي تعطيل شده را احيا كنيم پس سرمايه ورودي ماشين‌هاي آخرين مدل كه در چهار سال اخير وارد كشور شده است از كجا مي‌آيد؟ خاطرنشان كرد: اگر تحريم هستيم ماشين‌ها چگونه وارد كشور مي‌شوند و آيا با ريال آمده يا دلار جابه‌جا شده است. وي تصريح كرد: امروز برخي افراد در كشور به دنبال ايجاد فضاي اشرافي و نظام سرمايه‌داري هستند، افزود: اين افراد به دنبال اين هستند كه در كشور افراد گرسنه وجود داشته باشد، بايد به آنها گفت تا زماني‌ كه به نظام سرمايه‌داري و درآمد ميليوني خود مي‌رسيد وقتي براي مديريت كشور نداريد. مصلحي افزود: چرا اين پول‌ها براي مواد اوليه كارخانه‌ها به كار برده نمي‌شود و هر سال به آمار بيكاران اضافه مي‌شود و اين مسائل نياز به تجزيه‌ و تحليل بيشتر دارد. 
 
وزير سابق اطلاعات تحريم‌هاي سنگيني را كه در رابطه با انقلاب توسط امريكا طراحي شد مربوط به بهمن 88 دانست و بيان كرد: زماني كه عوامل استكبار در داخل كشور براي نتيجه رساندن فتنه با شكست مواجه شدند اطلاعاتي جمع‌آوري كردند و نتيجه گرفتند كه اگر بخواهند تحريم‌ها در مورد ايران جوابگو باشد بايد از راه تحريم اقتصادي وارد شوند. 
‌    
فتنه 88 هيچ تفاوتي با فتنه جمل نداشت‌
 
مصلحي ادامه داد: تاريخ براي عبرت است و اين عبرت بيشتر به شخصيت‌ها، نخبه‌ها و مسئولان برمي‌گردد، در تاريخ شخصيتي به نام زبير داريم كه در زمان پيامبر در تمام جنگ‌هاي پيامبر پيش‌قدم شده و لقب سيف‌الدين را به خود گرفته است. مصلحي گفت: بعد از رحلت پيامبر، علي (ع) كنار‌زده شد و تنها سه نفر پاي اميرالمومنين (ع) ماندند كه زبير يكي از اين افراد بود و تنها كسي كه در دفاع از علي (ع) شمشير كشيد همين زبير بود. وي با بيان اينكه پس از به حكومت رسيدن حضرت علي(ع) زبير به دنبال تقسيم مسئوليت‌‌ها و بيت‌المال بود، يادآور شد: زماني كه حضرت علي(ع) را همگام با خود نديد، همراه طلحه و عايشه مقابل اميرالمومنين (ع) فتنه را راه انداختند و از اين منظر مي‌توان گفت فتنه جمل هيچ تفاوتي با فتنه 88 ندارد. وي ادامه داد: آخرين اقدام رهبر در فتنه 88 دعوت از يكي از سران فتنه بود كه بيش از يك ساعت با او اتمام حجت كردند، او نيز همه استدلال‌هاي رهبري را پذيرفت اما به محض خروج، آقازاده وي اجازه پذيرش نداد. 
‌    
دوگانه جنگ و صلح، طراحي دشمن در انتخابات 96 بود
 
مصلحي با بيان اينكه نفوذ هميشه دست خود را رو نمي‌كند، بيان كرد: آيا پذيرش اينكه وزير امور خارجه انگليس براي آزادي دو جاسوس به ايران آمد ساده‌انگارانه نيست‌؟ آنها در قسمت‌هاي مختلف كشور جاسوس دارند و ساده‌انگارانه است فكر كنيم كه ندارند و حضور آنها تنها به اين دليل بود كه بگويند ما هواي جاسوس‌هايمان را داريم و به وقت لازم از آنها حمايت مي‌كنيم. وي افزود: بخشي از نخبگان در كشور با درهم و دينار روحيه انقلابي خود را از دست داده‌اند و دشمن نفوذ را دقيقاً براي همين مي‌خواهد كه نخبگان را در معادلات سياسي دچار اشتباه محاسباتي كند. 
 
وزير سابق اطلاعات با بيان اينكه دشمن در سه عرصه مردم، مسئولان و نخبگان ابزاري براي استفاده دارد، بيان كرد: نخستين ابزاري كه دشمن به كار مي‌برد تهديد و ترس است و اين در شب مذاكرات ظريف مشاهده شد جايي كه اوباما گزينه نظامي را در آن شب مطرح كرد و قصد القاي ترس به تيم مذاكره‌كننده ايران را داشت. مصلحي افزود: در انتخابات امسال فضايي كه دشمن طراحي كرد و عوامل داخلي در راستاي آن حركت مي‌كردند دوقطبي جنگ و صلح بود و متناسب با وضعيت هر استاني اين مسئله را بومي‌سازي كرده بودند. وي اظهار كرد: اقدام بعدي القاي يأس و روحيه ما نمي‌توانيم بود. وزير سابق اطلاعات تصريح كرد: امروز در كشور وقتي مي‌گوييم فضاي علمي قابليت پيشرفت دارد متأسفانه برخي افراد حاضر به قبول اين موضوع نيستند.
ارسال نظرات