دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان:
مستند قائم مقام 4دی ماه در سالن سهروردی دانشگاه زنجان اکران خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۸۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به اکران مستند قائم مقام در این دانشگاه گفت: اکران قائم مقام، روز دوشنبه 4دی ماه ساعت 15:15 در سالن سهروردی این دانشگاه صورت خواهد گرفت.

سالار حدیدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان افزود: اکران این گونه مستند های تاریخی- پژوهشی به درک بهتر تاریخ کمک خواهد کرد و آشکار کننده حقایق نهفته یا فراموش شده خواهد بود.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر شبهاتی از قول مرحوم منتظری در سطح جامعه منتشر شد که غرض دار و با هدف ضربه زدن به کشور بود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این مستند برخی زوایای پنهان زندگی ایشان از زبان چهره های صاحب منصب در جمهوری اسلامی و نزدیک به ایشان به تصویر در آمده که برای کشف حقیقت و همچنین عبرت گیری بسیار آموزنده و قابل اعتناست.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان تصریح کرد: این مستند قوی، خوش ساخت، دقیق و برخوردار از جلوه های بصری مناسب است و در برهه زمانی که راوی های جعلی تاریخ کار ویژه تحریف رخدادهای مهم جمهوری اسلامی را برعهده دارند، پژوهشگران جوان این مستند با رعایت انصاف و دقت و با تکیه به اسناد و گفتگو با مطلعین به روایت حقایقی پرداختند که موجب برتری این مستند نسبت به موارد مشابه خود شده است. باید این کار را اجر نهاد و با همه وجود از  عوامل ساخت آن تشکر کرد.

گفتنی است، مستند قائم مقام از مستندهاي سياسي قابل اعتنايي است که با تم تاريخ‌نگارانه‌اي در مورد رويدادهاي دهه شصت و سلوک سياسي آقاي منتظري ساخته شده است. پرونده‌اي که پس از انتشار فايل صوتي بي‌بي‌سي، در مورد اعدام‌هاي سال 1367 و سخنان ايشان، بسيار زودتر بايد گشوده مي‌شد تا برخي فايل‌هاي تاريخي دوباره مورد ارزيابي حقيقت‌جويانه قرار بگيرد و مردم از حقايق سياسي دهه شصت مطلع شوند.د

ارسال نظرات