مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
عزیزی فر گفت: بسیج تربیت بدنی در چندین منطقه توپ، تور، تنیس، راکت توزیع کرد و اقدام به برگزاری مسابقات فوتبال کرد که تاثیر بسزایی در افزایش روحیه زلزله زدگان داشت.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۷۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
علی اصغرعزیزی فر مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس استان کردستان در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرو فعالیت‎های انجام شده برای زلزله زدگان غرب کشور گفت: آواربرداری منازل، آوار برداری طویله‌ها و خارج کردن احشام از زیر خاک به منظور جلوگیری از شیوع بیماری از اقدامات اولیه ما در این راستا بود.

عزیزی فر در ادامه افزود: انتقال درمانگاه سیار به منطقه و ایجاد درمانگاهی ثابت در روستای تپه ماران که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان است.

وی با بیان اینکه با همکاری قرارگاه خاتم، گروه‌های جهادی و مردم در زمینه اسکان موقت اقداماتی در زمینه ساخت و نصب سکوی کانکس‌ها صورت گرفته عنوان کرد: یک گروه جهادی نیز از دانشگاه امام حسین به منطقه اعزام شد که در حال حاضر به نصب کانکس مشغول هستند و ابزارآلات از طریق سپاه و خیرین در اختیار آن‎ها قرار می‌گیرد.

عزیزی فر با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در اسکان زلزله زدگان بازگشت مستأجرین شهر به روستاست گفت: با توجه به اینکه این افراد در لیست بنیاد مسکن نیستند و بنیاد مسکن کانکسی برایشان در نظر نگرفته است، خیرین استان حدود ۳۵۰ کانکس تهیه و در اختیار این افراد قرار دادند، افزون براین خیرین احداث دو مسجد را برعهده گرفتند که تا کنون خاک برداری آن به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: خدمات رسانی و توزیع عادلانه اقلام در بین مردم از دیگر اقدامات صورت گرفته است که با آمارگیری خانوار، اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان قرار گرفت ضمن اینکه در روستای تپه ماران که حدود ۱۶۰ خانوار جمعیت دارد قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس را مستقر کردیم و روستای تایشه با ۱۶۰ خانوار، روستای برف و باران اولیا و سفلی، روستای صالح کوچری و روستای بیشگان را نیز تحت پوشش قرار دادیم.
ارسال نظرات