خبرهای داغ:
سردار اشتری:

اجرای طرح تحرک خودرویی پلیس اصفهان برای اولین بار/به کارگیری تجهیزات پیشرفته و جدید در کشف علمی جرایم و رصد مجرمان

فرمانده ناجا از اجرای طرح تحرک و نوسازی ناوگان خودرویی و موتوری پلیس اصفهان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح می تواند در افزایش سرعت و دقت ماموریت ها موثر باشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۵۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در حاشیه اجرای طرح تحرک خودرویی استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحرک خودرویی در استان اصفهان با ورود 250 دستگاه خودرو و موتور سیکلت به کلانتری و پاسگاه های استان اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سرعت و دقت در ماموریت ها دانست و گفت: همچنین تجهیزات پیشرفته و جدیدی به سامانه های پلیس وارد شده که می توانند پلیس را در کشف علمی جرایم و رصد مجرمان تقویت کند؛ به طوری که، امنیت و احساس امنیت مردم ارتقاء یابد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ناجا را خدمتگزار مردم دانست و تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی در بیش از 8 هزار و 750 کیلومتر از مرزهای کشور و در جاده ها و شهرها، حضور دارند و نظم و امنیت را به مردم هدیه می دهند.

سردار اشتری افزود: قانون گریزان و کسانی که به حقوق مردم تعدی می کنند، این را بدانند که با قدرت نیروی انتظامی و پشتوانه مرجع قضائی، با آنان برخورد می شود و ناجا به کمک مردم، امنیت و احساس امنیت را ارتقاء می دهد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در زمینه سرقت و برخورد با سارقان که از دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیزبه شمار می رود ، اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داده است و قرارگاه مقابله با سرقت را در 14 استان کشور که70 درصد سرقت های کشور در این استان ها انجام می شده؛ راه اندازی کرد و تا کنون با اقدامات انجام شده در این قرارگاه به توفیقات خوبی دست یافته ایم؛ به طوری که رشد سرقت را متوقف کرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه وقوع سرقت های خشن، 40 درصد کاهش مشاهده می شود و سرقت های خرد با کاهش 4 درصدی روبرو بوده که یکی از مهمترین علل این سرقت ها، بحث اعتیاد است؛ به طوری که بیش از 50 درصد سارقان، معتاد هستند.

سردار اشتری تاکید کرد: تاکنون در زمینه تحرک در کلانتری ها و پاسگاه ها اقدامات خوبی انجام شده، به طوری که با اجرای طرح مکنا که به منظور ارتقاء مدیریت و کیفیت کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شد، رسیدگی به امور مردم نیز ارتقاء یافته است.

وی همچنین اظهار داشت: امروز در اکثر کلانتری های کشور، واحدهای مشاوره فعال می باشد که بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها توسط این مشاوران به صلح انجامیده است.

این مقام ارشد انتظامی همچنین از راه اندازی طرح گشت ویژه مقابله و پیشگیری از جرایم خشن (ومپ) برای اولین بار در استان اصفهان خبر داد و در در پایان خاطرنشان کرد: سامانه 197 پلیس، پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است که مردم می توانند از طریق تماس با آن، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و مطمئن باشند که حتما، رسیدگی های لازم انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار