به همت بسیج جامعه پزشکی کردستان؛

۵ تیم پزشکی در مناطق زلزله‌زده همچنان خدمت‌رسانی می‌کنند

۵ تیم پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی کردستان در مناطق زلزله‌زده به ارائه خدمت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۴۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرگرد قاسم کاوه سرپرست جامعه پزشکی استان کردستان اظهار کرد: در شرایط کنونی ۵ تیم پزشکی شامل پزشک متخصص در تخصص‌های کودکان، زنان، داخلی و طب اورژانس به همت بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در مناطق زلزله زده به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی گفت: این تیم پزشکی شامل متخصصین، پزشک عمومی، پرستار در مناطق زلزله‌زده در حال خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده در روستا‌های توابع سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی هستند.

وی افزود: همچنین به مبلغ تقریبی ۴۰ میلیون تومان با همکاری بهداری سپاه بیت المقدس و بیمارستان شهید قاضی سنندج دارو به این مناطق ارسال شده است.

به گفته‌ی سرپرست بسیج جامعه پزشکی کردستان، تعداد ۵ تیم بهداشتی و مقابله با بیماری‌ها و ارائه خدمات بهداشتی شامل گندزدایی و سمپاشی، بررسی و شناسایی بیماری‌های مختلف و درمان آن‌ها، پایش آب و کلر زنی منبع آب روستا‌های منطقه در این مناطق خدمت رسانی می‌کنند.

کاوه ادامه داد: تمامی خدمات ارائه‌شده توسط این درمانگاه تخصصی ازجمله دارو رایگان بوده است، که طی مدت فعالیت این درمانگاه تعداد قابل‌توجهی از مردم روستا‌ها از خدمات ارائه‌شده استفاده کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تا به الان در این مناطق زلزله زده، حدود ۱۵۰۰ ویزیت عمومی و تخصصی، اعمال جراحی سرپایی و پانسمان در حدود ۱۰۰ مورد، ایجاد درمانگاه ثابت و خدمات دهی شبانه روزی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات