خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود:

بالارفتن آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی زیبنده این نظام اسلامی نیست

براهیمی در کارگاه آسیب‌های اجتماعی شاهرود گفت: بالارفتن آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی امروز که ریشه در بداخلاقی افراد دارد زیبنده این نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۱۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی در کارگاه آسیب‌های اجتماعی که با حضور دانشجویان و فراگیران این موسسه فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه کتاب خدا یکی از دو ثقل هدایت امت اسلامی است اظهار کرد: اگر با قرآن زندگی کنیم با قرآن از دنیا می‌رویم و با قرآن نیز محشور می‌شویم؛ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها با قرآن زندگی کردند و با قرآن نیز به شهادت رسیدند.
ابراهیمی با نقل روایتی از رسول اکرم (ص) بیان کرد: خداوند توبه همه بندگان به جز یک گروه را نمی‌پذیرد که آن گروه مردم بداخلاق هستند؛ بخشی از ریشه بداخلاقی به تکبر و خودبزرگ بینی انسان‌ها برمی گردد.
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: متأسفانه این بداخلاقی‌ها جامعه را بهم ریخته است؛ بالارفتن آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی امروز که ریشه در بداخلاقی افراد دارد زیبنده این نظام اسلامی نیست.
وی افزود: در جامعه اسلامی ما هم اگر آسیبی دیده می‌شود، بخاطر عمل نکردن به معارف قرآن، تعالیم انبیا و دستورات الهی است.
ابراهیمی نهادینه کردن تعالیم الهی را تنها درمان بیماری‌های اخلاقی در جامعه دانست و گفت: اگر ما می‌خواهیم که جامعه از آسیب‌ها دور باشد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد، حل شود، باید دین را در جامعه کاربردی و نهادینه کنیم.
وی افزود: اگر ما بتوانیم خانواده سالمی داشته باشیم و خانواده بتواند به نحو احسن فرزندان خود را تربیت کند و آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم که بتواند دانش آموزان را در سطح عالی و به نحو احسن تربیت کرده و آموزش دهد، دانشگاه‌های سالم و اسلامی داشته باشیم و سایر نهاد‌ها و در همه این‌ها افراد تک به تک تربیت و اصلاح شوند، جامعه عاری از ناهنجاری‌های غیر دینی و غیر اخلاقی خواهیم داشت.
این کارشناس فرهنگی یادآور شد: تشکیل زندگی مشترک و خانوادگی برای رشد و کمال انسان است و در زندگی که والدین و همسران به یکدیگر و فرزندانشان محبت نمی‌کنند آن خانه، مکان خوبی برای رشد و تربیت نبوده و آن والدین و فرزندانشان نخواهند توانست یک خانواده واقعی را تشکیل دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها