خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد دومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام با حضور سردار شیروانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، اساتید و دانشجویان دانشگاه و جمعی از مسولین شهرستان در سالن خوارزمی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۹۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، در ابتدای این مراسم دکتر کاظمی رییس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حضار در جلسه گفت: شهدا رفتند که ما به این آسودگی زندگی کنیم و مشغول درس و علم و پژوهش باشیم. ما باید قدردان شهدا باشیم و راه شهدا را ادامه بدهیم.
در ادامه برادر محمودی از راویان دفاع مقدس افزود:از ۱۸۸هزار شهید دفاع مقدس حدود ۵۸۰۰ شهید پیکرشان هنوز برنگشته است. تقریبا تفحص های درون مرزی انجام شده ولی تفحص های بیرون مرزها هنوز به اتمام نرسیده است.
وی با اشاره به نحوه تفحص شهدا بیان نمود:در تفحص ابتدا کالک عملیات و نقشه منطقه و دعوت از رزمندگان حدود وجود پیکرهای خودی مشخص می شود و با پلاک یا لباس و نشانه های از شهدا یا DNA تشخیص داده می شود و اگر شهیدی برای تشییع آورده می شود به طور قطع از نیروهای خودی است.
در ادامه سردار شیروانیان رییس بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت:استکبار از دشمنی خود با ما دست بر نمی دارد و ما هم از دینمان دست بر نمی داریم پس ما باید کار فرهنگی انجام دهیم اگر نصرت الهی و ایثارگری مردم ما نبود دشمنان با این همه سرمایه گذاری عظیم سفره آرمان های انقلاب را جمع کرده بودند.
وی با اشاره به جنگ داعش در کشورهای منطقه افزود:دشمنان با نقشه هایشان قصد داشتند در شهرهای ما بجنگند ولی رزمندگان ما با بصیرتی که داشتند دشمنان را به هزاران کیلومتر عقب بردند با ایثار رزمندگان و حمایت مردم نتیجه این شر به خودشان برگشت و وضعیت سازمانی داعش از بین رفت که دستاوردهای این پیروزی در منطقه به تفکر بسیجی بر می گردد.
سرهنگ باد فر از بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت:ساعت ها باید کارگروه شکل بگیرد که دین شهدا را چگونه انجام بدهیم باید با خودمان فکر کنیم که در مقابل شهدا چه تکلیفی داریم و چقدر برای معرفی شهدا قدم برداشتیم . محافل شهدا بهترین فرصت برای معرفی مولفه ها و شاخص هایی که توانست شهدا را بوجود آورد می باشد.
در پایان برنامه از اعضای گروه جهادی دانشگاه با اهدا لوح، تقدیر بعمل آورده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها