مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

توسعه کشتارگاه مرغ و طیور شهرستان اشکذر نوید بخش صادرات به خارج کشور است

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد وجود خط دو کشتار در کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور شهرستان اشکذر را نوید بخش صادرات گوشت مرغ به خارج از کشور دانست.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۹۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، «علیرضا طاقه باف» مدیرصنایع تبدیلی و غذایی این سازمان با بیان این مطلب، گفت: کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور شهرستان اشکذر با مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع در شهرستان اشکذر کیلومتر ۱۵ جاده یزد – طبس واقع شده است.
وی افزود: این کشتار گاه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال شرایط اشتغال ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است و سالیانه ظرفیتی بیش از ۲۵ هزار تن تولید گوشت مرغ و سایر طیور از جمله بوقلمون، بلدرچین و کپک را دارد و کلیه ضایعات و خون حاصل از کشتار بعد از پخت و فرآوری به مصرف دام و طیور می‌رسد و پسآب آن هم با سیستمی مجهز تصفیه می‌شود.
طاقه باف مزیت این کشتارگاه نسبت به دیگر کشتارگاه‌های طیور را داشتن خط ۲ کشتار دانست و اظهار داشت: وجود خط ۲ کشتار در هر کشتارگاهی نوید بخش صادرات گوشت مرغ و سایر طیور با رعایت استاندارد‌های بین المللی مورد نیاز، به خارج از کشور است.
این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه در استان یزد بیش از ۵۰ درصد گوشت مرغ تولیدی، مازاد مصرف است و در سطح کشور نیز مازاد تولید گوشت مرغ داریم ایجاد چنین کشتارگاه‌هایی توسط بخش خصوصی با حمایت وزارت جهاد کشاورزی به امر صادرات، ارزآوری، رونق اقتصادی و از همه مهم‌تر اشتغال پایدار منجر می‌شود.
طاقه باف با اشاره به این که خط ۲ کشتار تمام اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست اقدام به تخلیه اندرونی و کلیه ضایعات محوطه شکمی مرغ می‌کند، تصریح کرد: به همین دلیل گوشت مرغ خط ۲ کشتار، بهداشتی‌تر و بار میکروبی کمتری نسبت به خطوط کشتار عادی دارند و از همه مهم‌تر، با توجه به اینکه کلیه اندرونی مرغ به صورت کامل از محوطه شکمی مرغ خارج می‌شوند برای مصرف کننده به دلیل کاهش ضایعات مقرون به صرفه‌تر و برای تولید کننده سرعت بالای کشتار یک مزیت مهم به حساب می‌آید.
وی در پایان از افتتاح این پروژه در ایام ا… دهه فجر خبر داد.
ارسال نظرات