خبرهای داغ:
آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی دلاور شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۷۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

 آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی دلاور شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز و دیار سردار شهید مجید سیلاوی و شهید بیژن ماسوریان برگزار می‌شود.

این آیین روز پنج‌شنبه 30 آذر ماه سال 1396 بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و اقشار مختلف مردم به همراه خانواده شهدا به این دلیرمرد خوزستانی ادای احترام می‌کنند.

آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی دلاور شهید حبیب بدوی در مسجد فاطمه زهرا(س) اهواز واقع در کوی ملت انجام می‌شود و مردم خوزستان یاد این شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارند.

در این برنامه سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا سپاه پاسداران به روایت‌گری می‌پردازد و خاطرات خود را از حماسه رزمندگان بیان می‌کند.

همچنین آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی دلاور شهید حبیب بدوی سخنرانی می‌کند و احمد طرفی از مداحان خوزستانی نیز به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی دلاور شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم اهواز حضور می‌یابند.

شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم اهواز و دیار دلیرمرد جبهه‌ها سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) است که در تاریخ یکم فروردین ماه سال 1349 دیده به جهان گشود.

این دلیرمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به دفاع از دین و میهن پرداخت.

شهید بدوی چندی پیش برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و در روز شنبه بیستم آبان ماه سال 1396 مقارن با 22 صفر سال 1439 هجری قمری در شهر البوکمال در استان دیرالزور این کشور به شهادت رسید.

شهید حبیب بدوی از دوستان و همرزمان نزدیک هنرمند بسیجی سردار شهید سعید سیاح‌طاهری از شهدای مدافع حرم آبادان است که حالا در بهشت میهمان او شد.

برادر دیگر شهید بدوی که شهید عبدالزهرا بدوی نام دارد نیز در تاریخ پنجم مرداد ماه سال 1367 در اسلام آباد به فیض شهادت نائل آمد.

مزار شهید حبیب بدوی در کنار مزار برادرش شهید عبدالزهرا بدوی و پسر عمویش شهید قاسم بدوی و در نزدیکی مزار شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم استان خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز قرار دارد که زیارتگاه عاشقان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها