مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از افزایش 10 درصدی کشت توت فرنگی امسال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۶۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سلیمان حاتم نژاد با اشاره به کشت این محصول در 150 هکتار از زمین های زراعی شهرستان جویبار با افزایش 10 درصدی و پیش بینی برداشت 1500 تن گفت: استفاده از روش مالچ پوشش زمین با پلاستیک و آبیاری قطره ای در کشت توت فرنگی، از رشد علف های هرز جلوگیری کرده در کاهش هزینه های کارگری و وجین بسیار موثر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ارقام کشت شده توت فرنگی در مزارع این شهرستان را‌ کاماراسو، سلوا، محلی اتابکی، دلندی و گیلاسی برشمرد و افزود: علت استقبال کشاورزان به کشت این محصول را درآمدزایی مناسب و ماندگاری بیشتر ارقام جدید آن عنوان کرد.
سلیمان حاتم نژاد با بیان اینکه کشت توت فرنگی و درآمد حاصل از آن، باعث علاقه و انگیزه جوانان روستایی برای کشاورزی و ماندن در روستاها شده است گفت: این گیاه با تکثیر ریشه تقسیم شده و در خاک هایی با شرایط مرطوب، سبک و بهره مند از نور آفتاب رشد مناسبی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار وجود آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین سی، آنتی اکسیدان با قابلیت ضد سرطانی و خواص درمانی برای انعقاد خون، کیسه صفرا و مثانه، ضد قارچی ، ضد ویروسی و ضد باکتریائی را از مزایای توت فرنگی نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها