خبرهای داغ:
مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف کشور در آیین رونمایی از ضریح امامزاده سید احمد(ع) مرند، امامزادگان را منشا برکت برای مردم شهرها دانست و گفت: در ابتدای قرن سوم شهرهای مرند، مراغه و اردبیل در شمال غرب ایران از جایگاه خاصی برخوردار بودند.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام شوزب شیری افزود: سید احمد(ع) پسر سید ابراهیم و نوه امام موسی کاظم(ع) است و با یک واسطه به امام هفتم شیعیان متصل است.
مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف کشور از مسئولان استانی و شهرستانی اجرای طرح ساماندهی محوطه این امامزاده را خواستار شد.
حجت الاسلام علی مصائبی  مدیر کل  اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم علت وجود امامزادگان در شهرها را متدین بودن و ولایی بودن مردمان این شهرها برشمرد.
وی افزود: طرح جامع امامزاده سید احمد(ع) شهر مرند با هدف ایجاد اماکن رفاهی برای زائران این امامزاده سال آینده اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام مصائبی بیان کرد: ضریح جدید در ابعاد ۱۵ متر مربع با اسکلت چوب اشباع شده و مینا کاری در دو طبقه با آیات سوره های انسان و نور کار شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: خیران مرندی برای ساخت این ضریح ۸۰۰میلیون ریال هزینه کرده‌اند.

ضریح مطهر امامزاده سید احمد(ع) مرند عصر روز گذشته با حضور حجت الاسلام شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و حجت‌الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند رونمایی شد.

ارسال نظرات