باهدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛

طرح‌ کارورزی، تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در ابرکوه اجرا می‌شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه از اجرای طرح‌های کارورزی، تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری در شهرستان ابرکوه باهدف تحقق شعار سال، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۴۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس ، به‌منظور تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و همچنین اهمیت اشتغال، دولت اقدام به ارائه چند طرح اشتغال‌زایی کرد که در این حوزه تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
در همین راستا ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه به معرفی دو مورد از طرح‌های مذکور که یکی کارورزی و دیگری تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی و عشایری است، پرداخت.
زارع اظهار کرد: طرح کارورزی یک دوره آموزش عملی و کاربردی است که به‌منظور تسهیل در جذب و به‌کارگیری جوانان و کمک به کاهش هزینه‌های نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی در حال اجرا است. بدین ترتیب که دانش‌آموختگان دانشگاهی واجد شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه، توسط یکی از واحدهای پذیرنده به کار گرفته شده و مورد آموزش قرار می‌گیرند.
وی با تأکید بر اینکه این طرح هیچ‌گونه تعهدی برای واحد پذیرنده جهت جذب و استخدام موقت یا دائمی کارورزان ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: واحدهای پذیرنده در صورت به‌کارگیری و جذب کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر، فقط می‌توانند از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند ‌می‌شوند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه خاطرنشان کرد: کلیه بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش‌های خصوصی و تعاونی که دارای پروانه کسب بوده و بیشتر از یک سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد می‌توانند بر طبق شرایط اعلام شده در این طرح، نسبت به پذیرش کارورز جهت آموزش مهارتی به مدت 4 الی 6 ماه اقدام کند.
زارع ادامه داد: دانش‌آموختگانی که کمتر از 5 سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی آنان سپری شده و دارای حداکثر سنی 25 سال برای مقطع کاردانی، 28 سال برای مقطع کارشناسی، 33 برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باشند، با توجه به سایر شرایط مندرج در سامانه کارورزی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی http://karvarzi.mcls.gov.ir می‌توانند در طرح کارورزی ثبت‌نام کنند.
وی در ادامه به اجرای طرح تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: جامعه هدف طرح تسهیلات اشتغال فراگیر مناطق شهری، روستایی و عشایری بوده که منابع آن توسط شبکه بانکی تا مبلغ 200 هزار میلیارد ریال تأمین شده است. تسهیلات فوق توسط بانک‌های عامل ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی با نرخ سود 18 درصد و یارانه 2 تا 8 درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت خبر داد و اذعان کرد: تأمین منابع این طرح توسط شبکه بانکی و صندوق توسعه ملی به میزان نزدیک به 120 هزار میلیارد ریال است که توسط بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.
زارع با بیان اینکه شهرهای ابرکوه و مهردشت هم مشمول طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری می‌شوند، تصریح کرد: افراد می‌توانند طرح‌های خود را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنند تا بررسی‌های لازم انجام شده و در صورت تأیید شدن طرح، تسهیلات مربوطه به آنان پرداخت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار