خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: عمر ناوگان جاده ای استان در بخش بار از 24 سال به 19.79 سال در سال جاری رسید.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۲۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منوچهر سلمان زاده روز چهارشنبه به مناسبت گرامی داشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاهش عمر ناوگان حمل و نقل باری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته در سایه نوسازی حدود 300 دستگاه این ناوگان روی داده است.
وی با بیان اینکه سن ناوگان حمل و نقل استان در بخش های مسافر و بار از متوسط کشوری بالاست، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان از سال 92 آغاز و این کار ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: وظیفه دولت بسترسازی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده و در این راستا به دارندگان خودروهای بالای 35 سال تسهیلات می دهد که 9 درصد آن به صورت بلاعوض است.
سلمان زاده با بیان اینکه هم اکنون 23 هزار و 323 دستگاه فعال براساس کارت هوشمند در ناوگان باری استان فعال است، ادامه داد: از این تعداد 8 هزار و 210 دستگاه بین 25 تا 49 سال و 194 دستگاه بالای 50 سال عمر دارد.
وی با اشاره به نقش حمل و نقل جاده ای در توسعه اقتصادی و تولید ناخالص داخلی یادآوری کرد: صنعت حمل و نقل از شاخصه های توسعه بوده و با توجه به ایجاد ارزش افزوده موجب رشد اقتصادی جامعه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: این استان در حوزه حمل و نقل جزو 5 استان برتر کشور بوده و در سال 95 حدود 16 میلیون تن کالا حمل و بیش از 7 میلیون نفر مسافر از طریق این ناوگان جابجا شده است.
سلمان زاده افزود: هم اکنون 258 شرکت حمل و نقل داخلی، 56 شرکت حمل و نقل بین المللی و 110 شرکت حمل و نقل مسافر در استان وجود دارد.
وی با اشاره به رویکرد ایمنی این اداره کل در کنار اقدام های اجرایی اظهار کرد: رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برای فعالیت در جاده های استان و دریافت کارت هوشمند رانندگی هر سال مورد آزمایشات و معاینات پزشکی قرار می گیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با تاکید بر کنترل لحظه ای رانندگان و ناوگان از لحاظ معاینه فنی و پزشکی گفت: در سایه این اقدام ها 2 درصد آمار تصادف های جاده ای استان به حوزه حمل و نقل عمومی مربوط می شود.
سلمان زاده، ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی، کنترل ناوگان حمل و نقل و کاهش آمار تخلفات و تصادفات جاده ای، 31 دوربین سرعت سنج جاده ای در جاده های استان نصب شده و نصب 28 دستگاه دیگر نیز مراحل نهایی را طی می کند و اقدام های لازم برای جانمایی 40 دستگاه دیگر در حال انجام است.
وی نصب سیستم های تردد شمار در 80 محور استان برای کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی و کنترل لحظه ای ترافیک جاده ای، 24 دستگاه دوربین نظارت تصویری در 14 هزار کیلومتر محور ارتباطی استان و ایجاد 31 مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده ها را از فعالیت های این اداره کل اعلام کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل آماده همکاری و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده های استان است، گفت: نیاز جاده های استان به این مجتمع ها بیش از تعداد موجود است.
سلمان زاده افزود: در طرح راهداری زمستانی نیز 931 نفر از عوامل راهداری و حدود 671 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده ارایه خدمات در جاده ها و محورهای ارتباطی به مسافران و رانندگان بوده و 50 باب راهدارخانه نیز برای این منظور تجهیز شده است.
وی با اشاره به کم توجهی رانندگان برای تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در فصل زمستان تاکید کرد: رانندگان در این فصل باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز و نحوه بستن آن را هم یاد بگیرند و همراه داشتن پوشاک گرم نیز از ضروریات است.
وی گفت: این اداره کل با شماره تلفن گویای 141 به صورت 24 ساعته در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان به مردم اطلاع رسانی می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها