یک کارشناس خانواده مطرح کرد:

سن استفاده از مواد مخدر در حال کاهش است

یک کارشناس خانواده گفت: سن استفاده افراد از مواد مخدر روز به روز در حال کاهش است
کد خبر: ۸۹۶۴۶۲۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، امیدیان، کارشناس خانواده در کارگاه آسیب شناسی اجتماعی که در سازمان مدیریت برنامه ریزی بودجه برگزار شد در خصوص اعتیاد بیان کرد: سن استفاده از مواد مخدر به دلایل متفاوت در جوانان پایین تر آمده است، خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند.

وی اظهار کرد: والدین باید آموزش های لازم را در این راستا ببینند تا هنگام برخورد با رفتارهای مشکوک فرزندان و یا همسر کار درست را انجام دهند؛ مردم باید فرد معتاد را به عنوان یک فرد بیمار بشناسند و با او رفتار شایسته داشته باشند.

امیدیان ادامه داد: بسیاری از خانواده ها هستند که در ابتدا نسبت به اعتیاد همسران خود بی اعتنا هستند اما پس از مدتی اسیب های اعتیاد دامنگیر کل افراد خانواده می شود؛ یکی از مشکلات مهمی که در میان افراد معتاد وجود دارد و روز به روز در حال پیشرفت است بیماری ایدز می باشد؛ این بیماری از راه جنسی و خونی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند؛ افراد معتاد با استفاده از سرنگ های آلوده به این ویروس خود را به دام ایدز می اندازند و سپس همسران خود را نیز درگیر این مشکل می کنند.

این کارشناس خانواده افزود: همه ی ما باید مهارت حل مسئله را بیاموزیم؛ همسران باید قدرت تشخیص داشته باشند تا بتوانند میان بد و بدتر انتخاب کنند؛ خانواده ای که فرد معتاد در آن زندگی می کند باید شرایطی را فراهم سازد تا او به محیط های آلوده کشیده نشود و دچار مشکلاتی اعم از درگیری با ایدز نشود.

وی با اشاره بر نشانه های بارز فرد معتاد،بیان کرد: داشتن چشمان قرمز،میل زیاد به شیرینی،دوستان جدید و مشکوک،صحبت های بریده بریده و انزوا نشانه های مشهود و بارز اعتیاد است؛ البته این به معنای داشتن حتمی اعتیاد نیست بلکه نشانه هایی است که باید دقت ما را در مورد فرد مشکوک بیشتر کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار